آیفون 7 اپل با آداپتور تبدیل جک هدفون ۳.۵ میلی متری به لایتنینگ همراه می‌شود

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از شایعاتی که از ماه‌ها پیش در مورد آیفون 7 اپل مطرح شده، حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری است که احتمال عرضه‌ی ایرپادهای لایتنینگ یا بلوتوث را قوت بخشیده بود، حال آنکه در جریان کامپیوتکس ۲۰۱۶، اخباری در مورد احتمال عرضه‌ی ایرپادهای معمولی آیفون به همراه آداپتور تبدیل جک هدفون ۳.۵ میلی متری به لایتنینگ منتشر شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با آغاز انتشار شایعات و گمانه‌ زنی‌ها در خصوص نسل بعدی آیفون اپل، یکی از مواردی که همواره شاهد انتشار آن بوده‌ایم، حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری برای کاهش ضخامت هر چه بیشتر آیفون است. همزمان با برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶، شایعاتی به گوش می‌رسید که حکایت از همراه شدن آیفون ۷ اپل با یک آداپتور تبدیل درگاه جک هدفون ۳.۵ میلی متری به درگاه لایتنینگ داشت. این خبر علاوه بر تایید اینکه در آیفون ۷ شاهد حذف جک هدفون خواهیم بود، گویای این نکته بود که اپل درصدد استفاده از ایرپادهای استاندارد خودش است.

به گزارش وب‌سایت ژاپنی Mac Otakara، این خبر برگرفته از یک تولیدکننده‌ی چینی ابزار‌های جانبی بود که به بازاریابی آداپتورهای صوتی لایتنینگ در نمایشگاه تایپه می‌پرداخت.

با همراه کردن ایرپادهای استاندارد در کنار آیفون ۷، اپل این امکان را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا با بهره‌گیری از این آداپتور بتوانند علاوه بر راهکارهای بی‌سیم مبتنی بر اتصال بلوتوث، همچنان از ایرپادهای استاندارد آیفون استفاده کنند. در پیش گرفتن این استراتژی بسیار مقرون به صرفه‌تر است و در حال حاضر اپل را از طراحی ایرپادهای جدید با استفاده از درگاه لایتنینگ بی‌نیاز کرده است.

یکی دیگر از مواردی که در کامپیوتکس ۲۰۱۶ در این خصوص مطرح شده بود، استفاده از فضای ایجاد شده از حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، برای قراردادن یک بلندگو بود.

انتظار می‌رود همچون همیشه اپل در سپتامبر سال جاری میلادی طی مراسمی همچون سال‌های گذشته نسبت به رونمایی از نسل جدید آیفون خود اقدام کند که همچون دو نسل پیش شامل یک نسخه‌ی ۴.۷ اینچی و یک نسخه‌ی ۵.۵ اینچی خواهد بود. اضافه شدن حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی به هر دو نسخه در کنار استفاده از ماژول دوربین با لنز دوگانه را باید از جمله‌ی مواردی خواند که در مورد نسل بعدی آیفون‌های اپل مطرح شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات