آیفون SE در برابر 5s؛ چرا باید نسل پیشین گوشی ۴ اینچی اپل را به آیفون SE بروزرسانی کرد؟

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
شب گذشته اپل در جریان برگزاری مراسم مربوط به معرفی محصولات جدیدش، نسخه‌ی جدیدی از گوشی هوشمند چهار اینچی خود را با نام آیفون SE معرفی کرد. این گوشی که ظاهری کاملا شبیه به آیفون ۵ اس دارد، شاید بسیاری را برای بروزرسانی بر سر دو راهی قرار دهد. در ادامه به بررسی دلایلی خواهیم پرداخت که باید با استناد به آن‌ها به آیفون SE بروزرسانی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شب گذشته اپل در جریان معرفی محصولات جدید خود، از نسخه‌ی جدید آیفون با نمایشگر چهار اینچی رونمایی کرد. آیفون SE برای افرادی روانه‌ی بازار شده که اعتقاد به استفاده از گوشی‌های هوشمند با نمایشگر کوچک دارند. این گوشی هوشمند با ظاهری کاملا شبیه به آیفون ۵ اس و با سخت‌افزار بسیار قدرتمند روانه‌ی بازار شده که از این‌رو باید آن را نمونه‌ی بروزشده‌ای از آیفون ۵ اس اپل بنامیم. به طور حتم این گوشی هوشمند نظر بسیاری از کاربران آیفون را که به گوشی‌های هوشمند کوچک علاقه دارند، به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که آیفون SE چه جاذبه‌هایی دارد که می‌تواند نظر کاربران را برای بروزرسانی گوشی به خود جلب کند.

طراحی و سایز نمایشگر مشابه با آیفون 5s

آیفون SE

در صورتی که پس از خرید آیفون SE آن را در کنار دوستانتان از جیب بیرون آورده و مورد استفاده قرار دهید، بسیاری گوشی شما را به عنوان آیفون ۵ اس خواهند شناخت و باید خود زحمت معرفی آیفون SE خود را بکشید؛ البته در صورت خرید رنگ رزگلد این گوشی هوشمند، در صورت آشنا بودن دوستانتان دیگر نیازی به معرفی آیفون SE به عنوان گوشی هوشمند جدیدتان ندارید. آیفون ۵ اس نمونه‌ی بروز شده‌ای از آیفون ۵ است. آیفون ۵ نیز در مقایسه با آیفون ۴ شاهد افزایش بسیار جزئی ارتفاع بوده است. اپل همیشه درصدد جلب رضایت حداکثری کاربران خود بوده و حال در مورد آیفون SE به نظر می‌رسد بهتر بود تا اپل برای جلب رضایت حداکثری دوستداران گوشی‌ها با نمایشگر کوچک، تغییرات و بهبودهایی را نیز در ظاهر و طراحی این گوشی هوشمند ایجاد می‌کرد.

عرضه‌ی یک گوشی هوشمند جدید با طراحی و ظاهر محصولی که دو سال پیش روانه‌ی بازار شده، دارای نکات مثبت و منفی است. نکته‌ی منفی در این گوشی هوشمند بهر‌ه‌گیری از همان ظاهر همیشگی است که هیجان خاصی را در کاربران ایجاد نکرده است. اما روی دیگر سکه نشان از فاکتورهای مثبت عدم تغییرات ظاهری دارد. دارندگان آیفون ۵ و آیفون ۵ اس‌های اپل می‌توانند به راحتی اغلب لوازم جانبی مورد استفاده در آیفون‌های پیشین خود را نظیر قاب‌، در آیفون SE بدون مشکل خاصی مورد استفاده قرار دهند.

نمایشگر آیفون SE نیز بدون تغییر باقی مانده و از همان رزولوشن ۱٫۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسلی بهره می‌برد. همانطور که اشاره کردیم این نمایشگر دارای سایز ۴ اینچی است. با وجود اینکه آیفون SE پس از آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس روانه‌ی بازار شده، اما در این گوشی هوشمند خبری از فناوری 3D Touch نیست. البته نبود این فناوری با نگاهی به قیمت تعیین شده برای آیفون SE رنگ می‌بازد. اپل آیفون SE خود را با حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی به قیمت ۳۹۹ دلار و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی را به قیمت ۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد.

قدرت در فرم فکتور کوچک‌تر

آیفون SE

هر چند آیفون SE از نظر ظاهری شباهت بسیاری به آیفون ۵ اس دارد، اما این گوشی از نظر قدرت سخت‌افزاری اصلا قابل قیاس با آیفون قدیمی اپل نیست. این گوشی هوشمند ۴ اینچی از وجود تراشه‌ی A9 اپل که در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس نیز مورد استفاده قرار گرفته، بهره می‌برد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اپل استفاده از این تراشه در آیفون ۴ اینچی SE باعث شده تا این محصول از نظر قدرت پردازشی بیش از دوبرابر قدرتمندتر و از نظر قدرت پردازش گرافیکی تا سه برابر از آیفون ۵ اس قدرتمندتر باشد. همچنین باید به وجود پردازند‌ه‌ی کمکی M9 نیز اشاره کرد که وظیفه‌ی انجام کارهایی نظیر شمارش قدم، سنجش ارتفاع و همچنین روشن کردن گوشی با شنیدن عبارت Hey Siri را بر عهده دارد.

در مورد سایر قابلیت‌های این گوشی هوشمند از نظر سخت‌افزاری اطلاعات چندانی در دست نیست. همانطور که می‌دانید اپل همیشه در جریان کنفرانس خود اطلاعات بسیار محدودی را از قابلیت‌ها و مشخصات سخت‌افزاری گوشی ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه اپل چندین بار در طول کنفرانس خود به قدرت سخت افزاری بالای ایفون SE همچون آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس اشاره کرد، می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی هوشمند نیز از وجود حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی بهره می‌برد.

دوربین جدید

آیفون SE

اپل در آیفون SE همچون آیفون ۶ اس از وجود سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. اپل پیش از این در بسیاری از محصولات خود از سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده بود که آیفون ۵ اس نیز یکی از این گوشی‌های هوشمند بود. حال با توجه به تقویت روزافزون سنسور‌های مورد استفاده در رقبای اندرویدی، اپل نیز تصمیم گرفت تا از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در پرچمدار خود استفاده کند که این موضوع در مورد آیفون SE نیز صادق است.

با استفاده از این دوربین می‌توان ویدیوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه، ویدیو‌های فول اچ‌دی را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و ویدیو‌های اسلوموشن را با رزولوشن‌های فول اچ‌دی و اچ‌دی به ترتیب با نرخ ۱۲۰ و ۷۲۰ فریم بر ثانیه ثبت کرد. البته دوربین خود گرفت مورد استفاده در این گوشی هوشمند رزولوشن پایین ۱.۲ مگاپیکسلی دارد که از این‌رو می‌توان این فاکتور را وجه اشتراک آیفون SE با آیفون ۵ اس خواند.

اپل پی و عمر باتری

آیفون SE

اپل همراه با آیفون ۶ سرویس پرداخت خود را نیز با نام اپل پی معرفی کرد. این سرویس در گوشی‌های هوشمند ۴ اینچی اپل قابل استفاده نیست، اما در صورت خرید آیفون SE می‌توان از سرویس پرداخت اپل پی نیز استفاده کرد. این گوشی هوشمند با تکیه به سخت افزار قدرتمندی که از آن بهره می‌برد به همراه iOS 9.3 عرضه شده که تصدیقی است بر قدرت بالای سخت‌افزاری این گوشی هوشمند. انتظار می‌رود آیفون SE تا دو سال آینده نیز بتواند بروزرسانی‌های iOS را دریافت کند.

اپل امید دارد تا با بهره‌گیری از عمر بالای باتری این گوشی هوشمند، از آن به عنوان فاکتوری برای فروش بالا استفاده کند. براساس اطلاعات ارائه شده این گوشی هوشمند قادر است تا عمر دو تا سه ساعته‌ی بیشتری را در مقایسه با آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس در اختیار کاربران قرار دهد.

نتیجه‌گیری

آیفون SE را باید از نظر ظاهری، آیفون ۵ اس و از لحاظ قدرتی، آیفون ۶ اس بدانیم. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی هوشمند دارای فناوری 3D Touch نیست و در صورتی که دوست دارید از این فناوری استفاده کنید، پس بهتر است سراغ آیفون ۶ اس بروید.

بیشتر بخوانید: کلیه‌ی مقالات و اخبار مرتبط با آیفون ۴ اینچی اپل را در صفحه‌ی آیفون SE مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات