آیفون 6 با قابلیت شارژ بی‌سیم، پشتیبانی از NFC و LTE بهبود یافته، همراه خواهد بود

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
این هفته با موجی جدید از شایعات پیرامون آیفون ۶ آغاز شد. روز گذشته تصاویر جدید و نسبتا واضحی از شاسی این تلفن فاش شد و امروز نیز گزارش شده که اپل پشتیبانی از NFC و شارژ بی‌سیم را به آیفون بعدی خود اضافه خواهد کرد.
تبلیغات

تا اینجای کار مطمئن هستیم که آیفون بعدی به صفحه نمایش بزرگ‌تری مجهز خواهد شد و عموم کارشناسان بر پنل ۴.۷ اینچی اتفاق نظر دارند. در گزارش اخیر آمده که اپل بالاخره پشتیبانی از NFC را به آیفون اضافه خواهد کرد تا از آن برای سیستم پرداخت امن و شاید ارتباط بین ابزارهای ساخت خود استفاده کند.

شارژ بی‌سیم، قابلیت دیگری است که در برخی از تلفن‌های لومیا و همینطور بعضی از پرچمداران اندرویدی وجود دارد و حالا ظاهرا اپل نیز قصد دارد از آن پشتیبانی کند.

ماه گذشته شواهدی بدست آمد که نشان می‌دادند اپل در حال مذاکره با فروشنده‌های بزرگ است تا از سیستم پرداخت موبایل این شرکت که در حال توسعه است، پشتیبانی کنند. احتمالا اضافه نمودن قابلیت NFC نیز در راستای استفاده در همان سیستم است.

البته فیل شیلر در سال ۲۰۱۲ در باره دلیل عدم استفاده از NFC در آیفون اینچنین اظهار نظر کرد:

مشخص نیست که NFC بتواند هیچ‌کدام از مشکلات فعلی را رفع کند. Passbook همان چیزی است که مشتریان به آن نیاز دارند.

او در باره عدم استفاده از شارژر بی‌سیم نیز اظهار نظر مشابه‌ای را داشته است و گفته است دلیلی برای اضافه نمودن این قابلیت به آیفون نمی‌بیند. چرا که خود شارژرهای بی‌سیم نیز باید به برق متصل شوند. او دلیلی نمی‌دید که یک ابزار اضافی برای شارژ دستگاه اضافه شود.

حال باید منتظر ماند و دید آیا اپل نهایتا به پیروی از بازار مجبور به اضافه نمودن NFC و قابلیت شارژ بی‌سیم خواهد شد یا خیر.

در آیفون ۶ شبکه رادیویی LTE نیز بهینه شده است تا اطلاعات با سرعت ۳۰۰ مگابیت در ثانیه بر روی شبکه‌های ۱۵۰ مگابیت در ثانیه منتقل شوند. اینکه چطور اپل موفق به انجام چنین کاری خواهد شد هنوز مشخص نیست.

گفته می‌شود اپل در حال آزمایش آیفون ۶ با صفحه نمایش ۴.۷ و رزولوشن ۱۷۰۴ در ۹۶۰ پیکسل است.

iphone 6 pic

طی روزهای اخیر تصاویری از شاسی فلزی منتسب به آیفون ۶ فاش شد که ظاهرا از کارخانه چینی تولید کننده آن به بیرون درز کرده بود. این شاسی صفحه نمایش ۴.۷ اینچ را تایید می‌کند و ظاهرا بدنه نیز کمی باریک‌تر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات