آیا می‌دانستید که دو گوشی هوشمند با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی ماه آینده راهی بازار خواهند شد؟!

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
همه‌ی ما بخوبی می‌دانیم که تکراری‌ترین و بزرگ‌ترین شکایت کاربران از گوشی‌های هوشمند امروزی، عمر باتری ضعیف این دستگاه‌ها است. ظرفیت باتری گوشی‌های پرچمدار چیزی نزدیک به 3000 میلی آمپر است که با استفاده‌ی روزانه حدود یک تا حداکثر دو روز شما را همراهی خواهند کرد. اما چه می‌شود اگر یک سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند، یک باتری 5000 میلی آمپرساعت را در دستگاه خود به کار ببرد؟
تبلیغات

 ممکن است تصور کنید که چنین اقدامی محال است چراکه هیچ یک از سازندگان تراز اول گوشی‌های هوشمند تا به حال دست به چنین عملی نزده‌اند؛ ممکن است بگویید که این تصور تنها آرزو و تصور ذهنی است. این روزها، دو کمپانی بر خلاف تمامی قواعد و تصورات عمل کرده و گوشی هوشمند خود را با چنین باتری فوق‌العاده با ظرفیتی معرفی کرده‌اند. احتمال می‌دهیم که شما نیز تا به حال چیزی در خصوص این دو تولیدکننده چیزی نشنیده باشید، چرا که هرچه باشد آن‌ها جایی در لیست سازندگان مشهور نظیر ال‌جی، اپل، سامسونگ، سونی و... که هر روز با خبرهای خود ما را غرق می‌کنند ندارند.

اولین کمپانی که چنین شهامتی از خود نشان داده و رویای قرارگیری یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی در دل تلفن هوشمند را محقق ساخته، شرکت چینی Eton است که گوشی Eton Thundergon را به این افتخار رسانده است. احتمالا فکر می‌کنید که چنین دستگاهی بسیار ضخیم‌تر از گوشی‌های موجود در بازار خواهد بود اما در واقع این تصور نیز حقیقت ندارد. گوشی Eton Thundergon آنقدر نازک نیست که در این زمینه ادعای رقابت داشته باشد اما به هیچ عنوان ضخیم نیز محسوب نمی‌گردد.

مدت کوتاهی پس از این رونمایی که بازتاب چندانی نداشت، کمپانی بزرگ ThL که آن هم ملیتی چینی داشته و نام آن به شکل جالبی از عبارت «Technology Happy Life» به معنای «فناوری، زندگی شاد» گرفته شده است، دستگاه ThL 5000 خود را رونمایی کرد که بعنوان اولین گوشی اندرویدی این شرکت، تاکید ویژه‌ای بر باتری 5000 میلی آمپرساعتی لیتیوم پلیمری خود دارد. جالب است بدانید که ThL 5000 از همان سنسور دوربین 13 مگاپیکسلی IMX135 ساخت سونی بهره می‌برد که در ال‌جی جی۳ نیز شاهد آن هستیم و گفته می‌شود که بازده و عملکرد مشابهی را نیز ارائه خواهد کرد. البته برای اثبات این مدعا هنوز به زمان بیشتری نیاز است تا بتوان کیفیت واقعی تصاویر این دو دستگاه را به بوته‌ی آزمایش گذاشت. علاوه بر آنچه گفته شد، ThL 500 از صفحه‌نمایش 5 اینچی Full HD با پوشش گوریلا گلس ۳ بهره می‌برد. پردازنده‌ی 8 هسته‌ای 1.7 گیگاهرتز و رم 2 گیگابایتی نیز نیازهای پردازشی این دستگاه را مرتفع خواهند کرد.

thl-5000-specifications

از همه مهم‌تر اینکه، THL 5000 با وعده‌ی عمر باتری 100 ساعته در حالت آماده به کار، 47 ساعت زمان مکالمه، 11 ساعت مرور وب، 125 ساعت پخش موسیقی و 11.6 ساعت اجرای ویدیو معرفی شده است. انتظار می‌رود این دو گوشی تا ماه آینده ی میلادی روانه‌ی بازار شوند که برچسب قیمت 300 دلاری آن‌ها چالش جالبی را در بازارهای هدف ایجاد خواهد کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات