اپل تکنولوژی‌ که بتواند سیری را آفلاین کند، خریداری می‌کند

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
بعد از ورود سیری به درون اتومبیل‌های مطرحی چون شورلت و BMW، ظاهرا اپل در تلاش است تا با افزودن قابلیت آفلاین، دستیار صوتی خود را کاربردی‌تر کند و کاربران بتوانند بدون نیاز به اتصال به اینترنت از آن استفاده کنند.
تبلیغات

اپل به تازگی به نوعی تایید کرده که کمپانی کوچک دیگری با نام Novauris را تصاحب کرده است. این شرکت که در زمینه تشخیص صدا تخصص دارد، مدتها است که در زمینه هسته این فناوری و پتنت‌های زیرساخت سیری فعالیت می‌کند، ‌به گزارش تک‌کرانچ متخصصان شرکت Novauris پیش از این هم مشغول کار در اپل جهت بهبود بخشیدن به این دستیار صوتی بوده‌اند، اما هیچ کسی دقیقا اطلاع نداشت که آنها بر روی چه چیزی کار می‌کنند.

یکی از بارزترین نقاط قوت Novauris تشخیص پردازه‌های محلی بوده است، که با این وجود نیازی به دریافت داده‌ها از طریق سرویس دهنده‌های بیرونی نیست، از این رو اپل می‌تواند از سیری بخواهد که کارهای بیشتری را بدون اتصال به اینترنت انجام دهد. (همچنین شریک فعلی سیری، Nuance ، هم توانایی انجام برخی از دستورات را بصورت آفلاین دارد، اما تا به حال اپل موفق به پیاده سازی این فناوری نشده است.) البته این تنها حدس و گمانی بیش نیست، اما قابلیتی است که تا به حال هیچ کدام از دستیارهای صوتی دیگر، موفق به پیاده سازی کاربردی آن نشده‌اند. البته بدون شک برخی از کمپانی‌ها در حال کار بر روی آن هستند و حالا با توجه به اینکه iOS درحال راه یافتن به درون اتومبیل‌ها است، بیش از پیش نیاز به این قابلیت احساس می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات