
جاکارتا در اندونزی پایتخت توئیت محسوب میشود. رویترز گزارش کرده است که در این کشور هر شخصی که بیش از 2000 دنبالکننده در توئیتر داشته باشد میتواند برای ارسال هر توئیت تبلیغاتی طی ساعات پرترافیک که اغلب اندونزیاییها در حال استفاده از ترافیک اینترنت هستند حداقل 21 دلار دریافت کند.
برای ما که خبر از وضعیت شبکههای اجتماعی در دیگر کشورها نداریم بسیار ساده است که این را هم ندانیم که توئیتر در اندونزی تا چه میزان محبوب است. برای مقایسه بد نیست بگوییم که 36 درصد از آمریکاییها که از آیفون استفاده میکنند در توئیتر هستند و در مقابل، 64 درصد کاربران آیفون در اندونزی از این شبکهی اجتماعی بهره میبرند. نمودار زیر میزان محبوبیت این شبکهی اجتماعی را نزد کاربران آیفون در کشورهای مختلف به تصویر میکشد.
این برتری فقط بر روی دستگاههای آیفون برقرار نیست و در کل توئیتر در اندونزی از محبوبیت فراگیری برخوردار است که یکی از دلایل آن در دسترس بودن اپلیکیشن آن بر روی گوشیهای ارزان قیمتی است که در سراسر اندونزی مورد استفاده قرار میگیرد. در حقیقت نسبتی سلبی میان میزان نفوذ آیفون و فراگیری توئیتر در کشورها وجود دارد.
گراف زیر نیز نشاندهنده میزان محبوبیت کلی توئیتر در کشورهای مختلف است.
You will find more statistics at Statista
این نوع بازاریابی با توئیتر که در اندونزی محبوب است و پول خوبی هم از بابت آن میتوان در آورد، در کشوری نظیر آمریکا غیر قانونی است. کمیسیون تجارت فدرال در این کشور از همه، حتی وبلاگنویسان میخواهد زمانیکه برای گفتن چیزی به آنها پیشنهاد پرداخت پول میشود مراتب ان را به مقامات مسئول اطلاع دهند. در هر حال اینگونه مسائل آنچنان معمول است که کمدین معروف، ارنست پراکاسا به راحتی به این حقیقت که از برندهای مختلف 7 میلیون روپیه (670 دلار) برای مجموعهای از 10 توئیت تبلیغاتی پول دریافت کرده معترف است.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.