Razer، تولید کننده تجهیزات بازی از دستبند هوشمند خود رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
بازار ابزارهای پوشیدنی این روزها حسابی داغ و پرطرفدار است چرا که روز به روز کمپانی های بیشتری حتی آن‌هایی که ارتباط کمی با بخش موبایل دارند از پروژه‌های جدید خود در این حیطه رونمایی می‌کنند. همین مساله در مورد Razer نیز صدق می‌کند که یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات بازی است. این شرکت به تازگی پرده از دستبند هوشمند خود، Nabu برداشته است.
تبلیغات

 Razer Nabu ایده‌ی دستبند هوشمند را به پله‌ای بالاتر ارتقا داده است. Nabu در حقیقت ترکیبی از ساعت‌هوشمند و دستنبد تناسب اندام است. همانند یک ساعت هوشمند، این دستبند توانایی این را دارد که با دستگاه اندرویدی و یا iOS شما از طریق بلوتوث 4.0 یا بالاتر جفت شده و اطلاع‌رسانی‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌ها را به شما نشان دهد. همچنین این امکان وجود دارد که نحوه اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌ها شخصی‌سازی شود که در حال حاضر اپلیکیشن‌های متعددی خصوصا WeChat ،Twitter ،Facebook ،Instagram و Skype را پشتیبانی می‌کند.

اگرچه این ویژگی قابلیتی انقلابی محسوب نمی‌شود ولی به نظر می‌رسد Nabu به خوبی نمایش خود را آغاز کرده باشد. برخلاف ساعت‌های هوشمندکه اطلاعات شما را بر روی مچ‌تان نمایش می‌دهند که هرکسی می‌تواند آن‌ها را از پشت دست‌تان بخواند، Nabu راهکار دیگری را برگزیده و دو نمایشگر OLED یکی روی مچ و دیگری داخل مچ تعبیه کرده است. نمایشگر رویی که Public Icon خوانده می‌شود با استفاده از علائم خاصی ماهیت پیغام را نشان می‌دهد و اطلاعات بیشتر و متن پیغام‌ها و... در اصل بر روی نمایشگر سمت داخل مچ که Private Message Screen نامیده شده نمایش داده می‌شود. یک شتاب‌سنج داخلی نیز در این مچ‌بند تعبیه شده و تنها زمانی که مچ دست خود را برگردانید پیغام صفحه‌ی شخصی نمایان می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این دستبند، پالس نام دارد و در اصل تکنولوژی اختصاصی Razer برای ارتباط با دیگر دارندگان این دستبند است و در فواصل زمانی معین فاصله‌ی اطراف را برای یافتن دیگر دارندگان احتمالی Nabu مورد جستجو قرار می‌دهد. زمانی که شخصی با دستبند مشابه یافت شد، افراد می‌توانند از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد پشتیبانی با یکدیگر تماس برقرار کنند.

البته در کنار تمام این‌ها، Nabu نیز همانند دیگر دستبندهای هوشمند، مقدار کالری سوزانده شده، فاصله طی شده، قدم‌های برداشته شده، پله‌های طی شده و ساعات خواب شما را اندازه‌گیری خواهد کرد. این اطلاعات می‌تواند با اپلیکیشن همگام اختصاصی که برای هر دو سیستم‌عامل مطرح اندروید و iOS ارائه شده است به اشتراک گذاشته شده و مورد بررسی قرار گیرد.

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این دستبند هوشمند شرکت Razer در دست نیست. با این وجود توسعه‌دهندگانی که مایل به ایجاد برنامه‌هایی برای استفاده و تحلیل اطلاعات بدست آمده از این دستبند باشند می‌توانند آن را به قیمت 49 دلار به محض ارائه دریافت کنند.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات