اینتل در تلاش است تا به کامپیوترها قدرت تفکر ببخشد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
اینتل می‌گوید قصد دارد داستان‌های تخیلی را به واقعیت بدل کند. بطور مشخص‌تر، این کمپانی در تلاش است تا شیوه تعامل ما با کامپیوترها و تبلت‌ها را طبیعی‌تر و بیشتر شبیه به تعاملات انسانی کند. مدت‌ها است که انسان در آرزوی هوشمند‌شدن هرچه بیشتر سیستم‌های کامپیوتری است و به نظر می‌رسد یک قدم دیگر نیز به این مهم نزدیک شده باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به تکنولوژی جدید اینتل.
تبلیغات

مولی ادن معاون بخش پردازش‌های ادراکی اینتل می‌گوید: "ما می‌خواهیم با دستگاه‌های پردازشی بصورت طبیعی ارتباط برقرار کنیم؛ همان‌گونه که این عمل را در مقابل انسان دیگری انجام می‌دهیم". این نقل‌قولی است از صحبت‌های امروز مولی ادن در کنفرانسی که در نمایشگاه تجهیزات مصرفی دیجیتال یا همان CES برگذار شد. همچنین او در ادامه اضافه کرده است که به این مساله بعنوان افزودن احساسات به مغز کامپیوتری فکر کنید.

گفته شده است که اینتل با تکنولوژی جدید خود یعنی RealSense، قصد دارد تعاملات انسانی همه‌جانبه را به دستگاه‌های کامپیوتری بیاورد. این تکنولوژی در انواع مختلفی از دستگاه‌ها -برای نمونه لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها- توسط همکاران سخت‌افزاری اینتل نظیر ایسوس، اچ‌پی، دل و لنوو ظاهر خواهد شد. اینتل برای پیاده‌سازی و شکل دادن به RealSense دو راه در نظر دارد. یکی 3D Camera و دیگری دستیار شخصی با زبان طبیعی.

3D Camera از یک سنسور عمق‌سنج بهره می‌برد و قادر است حرکات خاص دست و انگشتان شخص و همچنین حالات چهره را تشخیص دهد. با استفاده از این دوربین شخص می‌تواند با اشارات طبیعی بجای استفاده از موس، گفتن و یا تایپ کردن، از دستگاه خود بهره ببرد. این ویژگی می‌تواند در بازی‌ها، آموزش و ایجاد و به اشتراک‌گذاری تصاویر سه‌بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

این دوربین همچنین می‌تواند به منظور ویدئوکنفرانس و یا بلاگ‌نویسی استفاده شود. برای نمونه اینتل با مایکروسافت مشارکت کرده تا به بهبود اسکایپ پرداخته و امکان تغییر پس‌زمینه و افزودن تصاویر و ویدئو را در طی مکالمه تصویری برای کاربران فراهم کند. این ویژگی همچنین می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا نیز مفید فایده واقع شود. به گفته اینتل می‌توان این دوربین را بعنوان بهبود قدرت بینایی دستگاه‌ها به حساب آورد.

برای پیشرفته کردن حس شنوایی کامپیوترها نیز اینتل با Nuance Communications که مقر آن در ماساچوست واقع شده است و سازنده برنامه معروف دستیار صوتی Dragon است به همکاری پرداخته تا یک دستیار شخصی جدید و هوشمند را توسعه دهد.

اینتل می‌گوید این دستیار جدید، با کاربران بصورت کاملا محاوره‌ای ارتباط برقرار می‌کند. به عبارتی از زبان خود اینتل "اشخاص می‌توانند از این دستیار بخواهند موسیقی پخش کند، به دنبال پاسخ بگردد، با دوستان ارتباط برقرار کند و محتوای مورد نظر را بیابد؛ آن هم به زبان کاملا طبیعی و محاوه‌ای و بدون نیاز به ادای کلمات از پیش‌ تعیین شده".

اینتل وعده داده است که اواخر امسال این دستیار صوتی بر روی اولترابوک‌ها و تبلت‌های سازندگانی چون ایسوس، توشیبا، ایسر، دل، اچ‌پی و لنوو در دسترس خواهد بود.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات