تماشا کنید: قاب ایربگ‌دار هوندا برای تلفن‌های هوشمند

پنج‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
مطالعه 1 دقیقه
لزوم استفاده از کیسه‌ی هوا در خودروها ثابت شده است. پس چرا از کیسه‌ی هوا برای محافظت از یکی از مهم‌ترین ابزار‌های موجود در زندگی انسان‌ها بهره گرفته نشود. خبر خوب در این مورد تولید چنین محصولی توسط هوندا است.
تبلیغات

هوندا با طراحی یک قاب با نام N، ایربگ‌هایی را روی این قاب تعبیه نموده است که مانع از شکستن صفحه‌ی نمایش و آسیب دیدن آن می‌شود.

هوندا هنوز این وسیله را به‌عنوان یک محصول تجاری به بازار عرضه نکرده است و درواقع این قاب ایربگ‌دار، یک محصول حقیقی برای ارائه به بازار نیست. ویدئویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد نشان از طراحی و تولید آن دارد.

اپل نیز در این حوزه قابی را طراحی کرده و پتنت مربوط به آن را نیز به ثبت رسانده است. براساس طرح اپل، قاب تلفن‌همراه با استفاده از حس‌گرهای تعبیه شده و همچنین GPS، فاصله‌ی تلفن‌همراه را با زمین محاسبه کرده و در نتیجه‌ی انجام این محاسبات میزان آسیب وارد شده به تلفن را محاسبه می‌کند. ساختار این قاب بگونه‌ای طراحی شده است که با محاسبه‌ی آسیب احتمالی که در صورت برخورد تلفن‌، به آن وارد خواهد شد، گاز موجود در داخل قاب را در جهت عکس برخورد به بدنه‌ی گوشی آزاد می‌کند تا آسیب به حداقل برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات