تماشا کنید: ویدئوی مقر جدید اپل در کوپرتینو

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
در ویدیو کنفرانس خبری اپل می‌توان دید مناسبی نسب به مقرر جدید اپل پیدا کرد.
تبلیغات

دیروز طی خبری عکس‌های مقر جدید اپل را که در کوپرتینو تاسیس خواهد شد، منتشر کردیم. در همین راستا، امروز نیز اپل ویدئویی را منتشر کرده است که نمایانگر کنفرانس خبری برگزار شده برای معرفی مقر جدید اپل در کوپرتینو است. این ویدئو بسیار شبیه به ویدئوی معرفی محصولات اپل است. شاید بتوان بهترین قسمت این ویدئو را بخشی عنوان کرد که مربوط به استیو جابز است.

اپل تصاویر مربوط به پلان این پروژه را نیز منتشر کرده است که در بردارنده‌ی اطلاعات دقیق‌تری است.

پروژه مورد بحث، تجمیع 176 سایت موجود در محوطه‌ی اپل است. همانطور که می‌دانید اپل شرکتی است که در سال 1976 در کوپرتینو با هدف ساخت محصولات الکترونیک، نرم‌افزار‌های کاربردی و کامپیوترهای شخصی تاسیس شده است.

این پروژه دربردارنده‌ی ساختمان‌هایی برای کاربری اداری، تحقیقاتی و توسعه‌ی محصولات است که به‌عنوان بخشی از این پروژه‌ی بزرگ در نظر گرفته شده است. این پروژه به‌اندازه‌ای جامع خواهد بود که همه‌ی نیازهای عمرانی اپل را اعم از بخش اداری، آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه، پارکینگ، مراکز تفریجی برای کارکنان و گلخانه‌ی مرکزی بزرگ رفع خواهد کرد. به‌منظور یاری رساندن برای پیش‌برد این پروژه‌ی بزرگ، بخشی از خیابان Pruneridge توسط شورای شهر تخلیه شده و مسدود خواهد شد تا به‌عنوان کارگاه عمرانی مورد استفاده قرار گیرد. دامنه‌ی این تغییرات، به خیابان‌های اطراف و همسایه‌ی این پروژه نیز نفوذ خواهد کرد، بطوریکه اپل تغییراتی را در محورهای ارتباطی اطراف این پروژه ایجاد خواهد کرد. طراح این پروژه‌ی بزرگ، موسسه‌ی معماری و طراحی فاستر و شرکا است که توسط نورمن فاستر مدیریت می‌شود. همچنین طراحی فضای سبز نیز بر عهده‌ی OLIN است که یک موسسه‌ی طراحی و اجرا در زمینه‌ی فضاهای سبز است و توسط Laurie Olin‌ اداره می‌شود.

اجرای این پروژه منجر به تخریب قسمت‌هایی از ساختمان‌ها و سازه‌های موجود در داخل محوطه‌ی ساخت‌و‌ساز خواهد شد. مساحت قسمت مسقف پروژه 248.000 مترمربع بوده و کل پروژه مساحتی بالغ بر 318.000 مترمربع خواهد داشت که شامل دفاتر اداری، تحقیقاتی و تولیدی خواهد شد. 22.000 مترمربع جهت تالار کنفرانس، سالن بدن‌سازی و همچنین خدمات پارک خودرو توسط خدمه خواهد بود. همچنین 8500 مترمربع برای گلخانه، پارکینگ و همچنین ساختمان‌هایی برای مصارف امنیتی در نظر گرفته شده است. این ساختمان‌ها از لحاظ مصرف انرژی بسیار بهینه هستند و از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده می‌کنند که از طریق سلول‌های خورشیدی تعبیه شده در محوطه، تامین انرژی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات