مایکروسافت به CES باز می‌گردد!

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
پس از آنکه مایکروسافت در سال 2012 از شرکت در نمایشگاه CES‌، بزرگترین نمایشگاه فناوری ایالات متحده کناره‌گیری کرد، شایعاتی در مورد حضور مجدد این غول تکنولوژی به نمایشگاه CES مطرح شده است.
تبلیغات

مایکروسافت به‌دلیل عدم تطابق زمان معرفی محصولات خود با نمایشگاه CES، دو سال پیش از شرکت در این نمایشگاه کناره‌گیری کرد. اما بنابر گزارش بی‌بی‌سی، این شرکت معظم امسال در این نمایشگاه حضور پررنگی خواهد داشت. اگرچه اعلام شده است که سخنرانی‌های مهم و کلیدی در طول برگزاری این نمایشگاه انجام نخواهد شد، اما سالن‌های کنفرانس از جانب مایکروسافت رزرو شده‌اند.

یک حرکت اشتباه

گری شپیرو، مدیر نمایشگاه‌های محصولات الکترونیکی CES با اعلام خبر حضور دوباره‌ی مایکروسافت در این نمایشگاه، از رزرو فضای بسیار وسیعی از جانب مایکروسافت در این نمایشگاه خبر داد. وی با بیان اینکه مایکروسافت یکی از بزرگترین شرکای CES است، از بازگشت این شرکت به نمایشگاه ابراز خوشنودی کرد. شپیرو با بیان اینکه مایکروسافت به‌طور کامل از نمایشگاه CES کنار نرفته بود، حضور استیو بالمر در مراسم معرفی چیپ‌های کوالکام در سال گذشته را یاد‌آوری کرد.

یکی از کارشناسان حوزه‌ی فناوری، تصمیم مایکروسافت برای کناره‌گیری از نمایشگاه را در CES امسال، یک حرکت اشتباه خواند. وی با بیان اینکه این نمایشگاه بهترین فرصت برای مایکروسافت برای دفاع از محصولات خویش است، فرصت از دست رفته برای معرفی کامل ویژگی‌های ویندوز 8 را در نتیجه‌ی همین تصمیمات خواند.

وی حضور شرکتی همچون مایکروسافت را نه‌تنها در CES بلکه در کنفرانس تلفن‌همراه بارسلونا (MWC) نیز ضروری خواند، چراکه به عقیده‌ی وی، با وجود موقعیت رقبا در بازار، مایکروسافت نباید هیچ‌یک این فرصت‌ها را از دست دهد.

این بهترین فرصت برای مایکروسافت است تا نسل جدید تبلت‌های خود را به معرض نمایش بگذارد، همچنین این شرکت می‌تواند بازی‌های مربوط به کنسول جدید خود را نیز با قیمتی کمتر به فروش برساند.

بزرگان فناوری

هرچند این نمایشگاه برای بازدید عموم آزاد نیست، اما در نمایشگاه CES سال 2013، 15,200 نفر از این نمایشگاه بازدید کردند. نمایشگاه سال پیش در مساحتی حدود 178,370 مترمربع با حضور بیش از 3,282 شرکت برگزار شد که امکان دیدار نزدیک با مطبوعات و همچنین بحث و تبادل نظر را برای تولیدکنندگان ممکن ساخته بود.

اگرچه بیشتر شرکت‌ها برای معرفی محصولات خود مراسمی را به‌صورت مستقل برگزار می‌کنند، اما هنوز شرکت‌هایی هستند که از فرصت ایجاد شده در این نمایشگاه برای معرفی دست‌آوردهای جدید خود استفاده می‌کنند. برای مثال اینتل و آئودی مراسم مشترکی را برای معرفی محصولات خود با آخرین فناوری روز در این نمایشگاه ترتیب داده‌اند.

اما برخی دیگر از شرکت‌ها علارغم معرفی محصولات خود در مراسمی مستقل، به‌حضور در این نمایشگاه ادامه می‌دهند که می‌توان از جمله‌ی این شرکت‌ها به سامسونگ و ال‌جی اشاره کرد که در کنار حضور، مراسم سخنرانی و کنفرانس‌های خبری اختصاصی را ترتیب می‌دهند. اما برخی شرکت‌ها همچون گوگل و یاهو فقط به حضور اکتفا می‌کنند. اپل نیز طبق سنت همیشگی حضوری در این نمایشگاه ندارد.

تحولات مایکروسافت

هم‌اکنون مایکروسافت در حال دگردیسی و گذار از مرحله‌ی بحرانی تحول است، چنانکه در روز‌های گذشته در زومیت خواندید، استیو بالمر در وداعی دراماتیک، تصمیم خود را مبنی بر کناره‌گیری از مایکروسافت بصورت رسمی اعلام کرد. همچنین یکی دیگر از مسائل پیش‌رو برای مایکروسافت، مخالفت بعضی از سهام‌داران با ریاست بیل‌گیتس در هیئت مدیره می‌باشد و اکنون نیز خبری مبنی بر بازگشت این شرکت معظم به نمایشگاه CES، در خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است.

به‌نظر شما کشتی مایکروسافت در این دریای طوفانی به ساحل آرامش خواهد رسید؟ نظر شما در این‌مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات