شرکت طراحی جانی آیو همچنان با اپل کار می‌کند

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
جانی آیو تأیید کرده است که وی همچنان به‌واسطه‌ی شرکت طراحی LoveFrom با اپل همکاری می‌کند و ظاهرا جدایی او به معنی اتمام فعالیت‌هایش در اپل نبوده است.
تبلیغات

جانی آیو، طراح نام‌آشنای محصولات اپل، پس از سی سال خدمت برای غول دنیای فناوری سال ۲۰۱۹ و به‌دلیل برخی مسائل از سمَت مدیر ارشد طراحی کناره‌گیری کرد و پس از خروج از اپل، شرکت طراحی مستقل خود را به‌ نام LoveFrom تشکیل داد که اپل مشتری اصلی آن عنوان می‌شود؛ اما نوع رابطه و حجم کاری آن‌ها تاکنون در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

بعضی افراد بر این باورند که آیو دیگر هیچ نقشی در طراحی محصولات اپل ندارد. بااین‌حال، ممکن است این برداشت کاملا درست نباشد؛ چراکه رهبر سابق تیم طراحی محصولات اپل فاش کرده است که همچنان با این شرکت همکاری می‌کند.

اکنون، آیو در گفت‌وگو با آنا وینتور، سردبیر Vogue و مدیر ارشد Conde Nast، بار دیگر اعلام کرده است که LoveFrom او همچنان با اپل کار می‌کند؛ اما متأسفانه آیو اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه نمی‌دهد؛ بنابراین، آیو ممکن است قبل از خروج در طراحی برخی از محصولات اخیر اپل دست داشته باشد. جالب است بدانید چندی پیش مشخص شد جانی آیو در طراحی آی‌مک ۲۴ اینچی ۲۰۲۱ نیز دخیل بوده است؛ اما مشخص نیست این همکاری در چه برهه‌ای صورت گرفته است.

در این مصاحبه گسترده با عنوان «طراحی برای آینده‌ای که می‌خواهیم در آن ساکن شویم،» آیو درباره تاریخچه فعالیت خود با اپل، از جمله توسعه دستگاه‌های پوشیدنی مانند ایرپاد و اپل واچ، آینده بالقوه فناوری پوشیدنی‌ها با دستگاه‌های زیر پوستی و سایر محصلات آینده‌نگر صحبت کرد.

آیو همچنین فاش کرد که نام LoveFrom را از استیو جابز، بنیان‌گذار فقید اپل و دوست صمیمی‌اش الهام گرفته است. گفتنی است جدا از اپل، شرکت طراحی آیو اخیرا قرارداد همکاری بلندمدتی با شرکت خودروسازی فراری و هلدینگ اکسور امضا کرده است. همچنین، به‌تازگی مشخص شده است که شرکت طراحی آیو تاکنون موفق شده است چهار طراح عالی‌رتبه غول دنیای فناوری را جذب کند.

جانی آیو در دوران کاری‌اش در اپل، بر توسعه و طراحی محصولات انقلابی ازجمله مک‌بوک، آی‌مک، آیپاد، آیپد و آیفون نظارت داشت. وی معمولا به‌دلیل ایجاد زبان طراحی ساده و تقاضای وسواس‌گونه بر کاهش ضخامت در محصولات اپل شهرت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات