اپل خود را رقیب سونی، مایکروسافت و نینتندو در صنعت گیم توصیف می‌کند

شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در یک پرونده مالی به‌وضوح اعلام کرده که در حال رقابت با سونی، مایکروسافت و نینتندو در صنعت گیم است و ظاهرا بخش گیمینگ در پلتفرم‌های این شرکت از اهمیت بالایی برخوردارند.
تبلیغات

همواره طی سال‌های اخیر درمورد حضور همه‌جانبه اپل در صنعت گیم شک‌وشبه‌هایی وجود داشته است و برخی شایعات از آن حکایت دارند که غول دنیای فناری به‌زودی با ارائه سرویس مبتنی بر کلاد یا کنسول دستی (مشابه نینتندو سوییچ) پا در میدان رقابت با بزرگان این صنعت خواهد گذاشت. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که این شرکت هم‌اکنون نیز خود را رقیب جدی در صنعت گیم توصیف می‌کند.

اپل می‌گوید که محصولاتش به‌عنوان پلتفرم‌های گیمینگ با شرکت‌های سُنتی فعال در این حوزه مانند سونی، مایکروسافت و نینتندو رقابت می‌کنند. اپل در گذشته ادعا می‌کرد که تنها رقبای این شرکت، سیستم‌عامل اندروید (متعلق به گوگل) و ویندوز (متعلق به مایکروسافت) هستند و اکنون این دامنه به نینتندو و سونی نیز کشیده شده است.

اظهارات اپل ممکن است انقدر نیز بی‌راه نباشد. شاید بسیاری افراد ندانند که این شرکت یکی از بازیگران اصلی صنعت گیم محسوب می‌شود و در کمال تعجب، درآمد آن از غول‌های فعال در این حوزه فراتر می‌رود. با استناد به گزارشی جدید که برخی از داده‌های منتشرشده به‌عنوان بخشی از دعوی اپیک گیمز و اپل را بررسی کرده است، به نظر می‌رسد درآمد کوپرتینویی‌ها از بخش گیمینگ اپ استور بسیار فراتر از انتظارات است.

طبق اسنادی که در جریان دادگاه فاش شد، بخش گیمینگ اپ استور حدود ۷۰ درصد از کل درآمد این پلتفرم نرم‌افزاری را به خود اتخصاص داده و نکته جالب این است که این درآمد توسط کمتر از ۱۰ درصد از کاربران اپ استور ایجاد می‌شود. اسناد دیگر نشان می‌دهد که اپل حداقل یک سوم کل معاملات بازار گیم را کنترل می‌کند.

جزئیات دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد اپل اخیرا بیش‌ازپیش به بخش گیمینگ توجه می‌کند. برای مثال می‌توان به تراشه‌های گرافیکی قدرتمند در مدل‌های جدید آیفون و کامپیوترهای مک اشاره کرد. همچینین مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ به نمایشگر پیشرفته با قابلیت پروموشن یا نرخ تطبیقی نمایشگر تا ۱۲۰ هرتز مجهز شده‌اند؛ قابلیتی که به‌شدت در انجام بازی‌ها تأثیرگذار است و یکی از مؤلفه‌های مهم گیمینگ محسوب می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات