توضیح مسئول ارشد طراحی ویندوز فون برای استفاده از آیفون

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
یک‌بار دیگر تگ «Twitter for iPhone» قربانی گرفت و نشان داد بعضی از افراد شناخته‌شده از گجت‌هایی برخلاف انتظار عمومی استفاده می‌کنند. آخرین قربانی، جو بلفیور نایب‌رئیس مایکروسافت و مطرح‌ترین چهره‌ی این شرکت در پروژه‌ی ویندوزفون است که با دادن نظری در توییتر به وسیله‌ی آیفون، در کانون توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان این دو برند رقیب قرار گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جو بلفیور یکی از ارشدترین مدیران اجرایی مایکروسافت است و با عنوان رسمی نایب‌رئیس بخش گروه سیستم‌عامل معرفی می‌شود. این عنوان به این معنی است که او مسئول ارشد طراحی ویندوز و بالطبع ویندوزفون است. ولی با موشکافی وب‌سایت The Verge و توجه خاص به توئیت او در مورد یک دوره‌ی آموزشی ۹ ماهه که از آیفون ارسال شده بود، می‌توان بدون تردید گفت که او در حال حاضر از ویندوزفون استفاده نمی‌کند.

در دوران مدیریت استیو بالمر از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴، آن دسته از کارکنان مایکروسافت که از آیفون استفاده می‌کردند، مجبور به پنهان کردن آن بودند. به‌این‌ترتیب استفاده از هر نوع گجتی به‌جز محصولات تحت ویندوز می‌توانست برای مدیران ارشد مایکروسافت مشکل‌ساز باشد. ولی بعد از منصوب شدن ساتیا نادلا به‌جای بالمر، رویکرد مایکروسافت تغییر کرده است و استفاده از محصولات برندهای رقیب و به‌خصوص اپل نه‌تنها منعی ندارد بلکه از آن استقبال می‌شود.

بعد از انتشار پست مربوط به این خبر در The Verge، جو بلفیور با درج نظری در زیر پست، توضیح می‌دهد که چرا او به‌عنوان مسئول ارشد طراحی ویندوز می‌تواند از آیفون استفاده کند و چرا این کار در واقع مزایایی هم دارد. خلاصه‌ی توضیحات او به شرح زیر است:

در چند سال گذشته، کار من بهبود بخشیدن تجربه‌ی کار با کامپیوترهای شخصی تحت ویندوز، تبلت و ویندوزفون بوده است. در انجام صحیح و بدون نقص این وظایف، درک محصولاتی مثل آیفون و گوشی‌های اندروید اهمیت زیادی دارد؛ چراکه این محصولات در حجم وسیعی توسط کاربران ویندوز در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و مطرح‌ترین رقبای ویندوزفون هستند ... در غیبت ۹ ماهه‌ای که برای شرکت در یک دوره‌ی آموزشی داشتم، فرصت عالی و دور از انتظاری برای شناخت و درک عمقی این محصولات دست آمد... برای درک کامل مزایا و معایب پلتفرم‌های جامعی مثل ویندوز، اندروید و iOS باید با آن‌ها زندگی کنید. باید نقاط ضعف و قوت هرکدام را حس کنید. باید اجازه بدهید که مأیوس یا خوشحالتان کنند. رسیدن به شناختی در این حد با یک بررسی سطحی یکی‌دوروزه امکان‌پذیر نیست. باید سیستم‌عامل را یاد بگیرید، عکس‌هایتان را با آن آپلود کنید، از اپلیکیشن‌های مشترک و ابزار سیستم‌عامل استفاده کنید و با زیروبم آن آشنا شوید... با توجه به این حقایق باید پا را از این نیز فراتر بگذارم و بگویم که استفاده نکردن از آیفون در فرصت به‌دست‌آمده «دیوانگی» بود. من در این مدت از اسپاتیفای، محصولات سری نکسوس گوگل، مک‌بوک و سایر محصولات متفرقه‌ی مایکروسافت نیز استفاده کردم... این‌گونه رفتار مشتری‌مدارانه و بدون تعصب ،در مایکروسافت امروزی کاملا مورد حمایت و تشویق قرار می‌گیرد.

توضیحات بلفیور کاملا منطقی هستند و تردیدی نیست که به دلایل مشابه، بسیاری از مدیران اپل نیز وقت زیادی با محصولات مایکروسافت و سایر رقبا می‌گذرانند ولی با توجه به عکس‌العمل مطبوعات و مهم‌تر از آن طرفداران افراطی، ترجیح می‌دهند که کسی آن‌ها را در حال انجام این کار مشاهده نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات