شرکت اپل از شش دانش‌ آموز سیاه‌ پوست عذرخواهی کرد

پنج‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
شرکت اپل از شش دانش‌ آموز سیاه‌ پوست در ملبورن استرالیا، به خاطر آن که رفتار ناشایستی با آن‌ها انجام شده و از آن‌ها خواسته شده بود تا فروشگاه‌  را ترک کنند، عذرخواهی کرد.
تبلیغات

روز سه شنبه اتفاقی در فروشگاه اپل در ملبورن افتاد که پس از آن با انتشار ویدئوی مربوطه در شبکه‌های اجتماعی، عصبانیت این افراد و دیگر دانش آموزان سیاه پوست شدت گرفته و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند این کار فروشگاه، نژادپرستانه بود. در این ویدئو، شش دانش‌آموز در فروشگاه اپل در شهر ملبورن با یکی از کارمندان فروشگاه مذکور در حال بحث هستند؛ یکی از کارمندان اپل استور می‌گوید که بخش حراست فروشگاه نگران این است که شما جنسی را از فروشگاه بدزدید.

پس از انتشار این ویدئو، شرکت اپل گفت که مدیر فروشگاه از این شش نفر که سیاه‌ پوست بودند و همچنین مدیر مدرسه آن‌ها عذرخواهی کرده است.

یکی از دانش آموزان با نام فرانسیس اوس که در حال فیلم‌برداری است، در فیسبوک خود نوشت:

رفتار آن‌ها نژادپرستانه بود و همین باعث شد تا عذرخواهی کنند.

محمد سمرا یکی دیگر از دانش‌آموزان با انتشار پستی در فیسبوک اعلام کرد که اپل از آن‌ها معذرت خواسته و دیگر نیازی به ادامه موضوع نیست. این ویدیو ۶۲ هزار بار در فیسبوک دیده شده و بحث‌های بسیاری درباره‌ی این موضوع شکل گرفته است. وقتی این دانش آموزان به رفتار ناشایست اعتراض می‌کنند، کارمند فروشگاه اپل به آن‌ها می‌گوید:

بحث نکنید، فروشگاه ما را ترک کنید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات