حراج یکی از محبوب‌ترین خودروهای شخصی استیو جابز

یک‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌زودی نیویورک شاهد برگزاری مراسم حراج خودروی اسپرت بی‌ام‌و زد 8 استیو جابز خواهد بود.
تبلیغات

یک شرکت حراجی خودروهای کلاسیک با نام RM Sotheby's، قرار است ششم دسامبر سال جاری در رویدادی باشکوه در نیویورک، رودستر نقره‌ای استیو جابز، بنیان‌گذار فقید اپل را به حراج بگذارد.

این شرکت در صفحه مربوط به این رویداد در وب‌سایت خود آورده است:

چه چیزی جرقه اولیه ساخت آیفون را در ذهن استیو جابز روشن کرد؟ احتمالا داستان به زمانی بازمی‌گردد که استیو جابز در سال ۲۰۰۰ یکی از گران‌ترین خودروهای روز دنیا یعنی بی‌ام‌و زد 8 را خریداری کرد. خودرویی که با امکانات و لوازم جانبی کم‌نظیری از جمله یک گوشی تاشوی موتورولا با لوگوی بی‌ام‌و روانه بازار شد، گوشی‌ موبایلی که جابز از آن متنفر بود.
job's BMW

استیو جابز، انسان محافظه‌کاری بود اما این خودرو را با اسم و آدرس شخصی خود ثبت کرد و برای سه سال آن را نگه داشت.

قیمت اولیه در نظر گرفته‌شده برای بی‌ام‌و زد 8 جابز، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار است؛ قیمتی که برای خودروی شخصی رهبر افسانه‌ای دنیای فناوری چندان هم گران به نظر نمی‌رسد. زد 8 صفر در زمان خودش ۱۲۸ هزار دلار قیمت داشت و در حال حاضر هم مدل‌های کارکرده آن چیزی بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

گفتنی است که زد 8 هنوز هم یکی از برجسته‌ترین خودروهای بی‌ام‌و محسوب می‌شود و بر اساس خودروی بی‌ام‌و 507 که در دهه ۱۹۵۰ میلادی توسط ریموند لووی طراح سرشناس آمریکایی طراحی شده بود، ساخته شده است. اما مطابق آنچه شرکت حراجی RM Sotheby's ادعا کرده، با اینکه طراحی فوق‌العاده زد 8 جابز را کاملا اغوا کرده بود؛ اما او از گوشی موتورولایی که برای نسخه استاندارد این خودرو در نظر گرفته شده بود، نفرت داشت.

اگرچه بنیان‌گذار فقید اپل به‌عنوان یک کلکسیونر خودرو شناخته نمی‌شد، معمولا مدت زمان زیادی با اتومبیل‌های خود سر نمی‌کرد و هر از چندگاهی اتومبیلی جدید برای خود می‌خرید. حراجی RM Sotheby's  گفته است که جابز همیشه وقتی می‌خواست اتومبیل جدیدی برای خود بخرد، ریش و قیچی را به دست لری الیسون، بنیان‌گذار اوراکل می‌داد؛ کسی که همه می‌دانند یک خبره‌ی تمام‌عیار خودرو است. جابز با وجود عادت همیشگی‌اش برای عوض کردن اتومبیل خود، زد 8 را چن دسالی (تا سال ۲۰۰۳) نگه داشت و حتی آن را به نام خود ثبت کرد.

jobs bmw

بی‌ام‌و زد 8 دارای یکی از نوآورانه‌ترین طراحی‌های زمان خود در سال ۲۰۰۰ بود

درست در همان ایام، کارکنان اپل سخت در حال تلاش برای ساخت چیزی بودند که در سال ۲۰۰۷ با نام آیفون به جهانیان معرفی شد.

دان رز، متخصص خودرو در شرکت حراجی RM Sotheby’s، در اعلامیه‌ای که به مناسبت حراج خودروی جابز منتشر شده، گفته است:

زد 8 تنها یک خودروی افسانه‌ای برای بی‌ام‌و نیست، بلکه خودرویی است که توانسته قلب تأثیرگذارترین کارآفرین عصر ما یعنی استیو جابز را به دست آورد. امروز میراث جابز در سراسر زندگی ما جاری است و در بیش از  یک میلیارد آیفونی که تا به حال به فروش رفته، متبلور شده است. با این حال، جابز تنها یک زد 8 داشت؛ خودرویی که قرار است به‌زودی به حراج گذاشته شود.
jobs bmw

مالک فعلی این خودرو نام استیو جابز را روی پلاک آن حک کرده است

شرکت حراجی RM Sotheby’s می‌گوید زد 8 جابز به مالک فعلی آن فروخته شده و او هم یک سال بعد آن را به مدیرعامل یکی از کمپانی‌های فناوری فروخته است، اما بلافاصله از این معامله پشیمان شده و خودرو را پس گرفته است. درحالی‌که جابز زندگی شخصی کاملا آرام و به دور از هیاهویی داشت و حتی از ثبت ماشین به نام خودش امتناع می‌کرد، مالک فعلی زد 8 نام او را با حروف بزرگ روی پلاک این خودرو حک کرده است: JOBS Z8.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات