گاتهام ایر؛ سرویسی برای حمل مسافران با هلیکوپتر در نیویورک

پنج‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
شهر‌های بزرگی همچون نیویورک هم‌اکنون از سرویس‌های معروفی همچون Uber و Lyft بهره می‌برند و اکنون یک سرویس بسیار جالب هوایی با نام Gotham Air نیز به این موارد حمل و نقل عمومی اضافه شده است.
تبلیغات

سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی که از طریق اپلیکیشن‌های موبایل قادر به سفارش هستند، در کشور آمریکا گسترش زیادی پیدا کرده‌اند. Gotham Air برخلاف Uber و Lyft به وسیله ماشین افراد را جا به جا نمی‌کند و به جای آن هلیکوپتر‌هایی را در اختیار مردم شهر نیویورک گذاشته است. این سرویس به تازگی اپلکیشن موبایل خود را برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر کرده و افراد می‌توانند با سفارش یک هلیکوپتر، سریع‌تر از تاکسی، به بخش دیگری از شهر منتقل شوند.

البته فعلا مسیر‌های حرکت هلیکوپتر‌ها محدود به فرودگاه‌های این شهر به مرکز شهر منهتن است و مسافران نیز تنها می‌توانند ۱۱ کیلوگرم بار توسط این هلیکوپتر‌ها جا به جا کنند. برای سفارش هر هلیکوپتر به وسیله اپلیکیشن تنها لازم است با دانلود و نصب آن در گوشی خود، حسابی بسازید و برای هر تعداد صندلی درخواستی خود ۲۱۹ دلار بپردازید (این سرویس در بعضی اوقات روز، هزینه انتقال را تا ۹۹ دلار پایین می‌آورد). 

هلیکوپتر‌های سرویس جدید Gotham Air تنها در صورتی به پرواز درمی‌آیند که چهار صندلی از شش صندلی کامل این وسیله رزور شود. این اپلیکیشن کاربران را راهنمایی می‌کند تا هلیکوپتر‌هایی را سفارش دهند که هم‌اکنون چهار صندلی رزور شده یا نزدیک به این مقدار دارند. با توجه به تازه بودن این نوع سرویس حمل و نقل عمومی، قیمت بالایی برای حمل مسافران تعیین شده و بیشتر، افراد ثروتمند شهر نیویورک را هدف گرفته است.

هلیکوپتر‌های Gotham Air گواهی‌نامه FAA را دریافت کرده‌اند و مسافران خود را به خوبی در یک سفر کوتاه به مقصد می‌رسانند. کمتر از شش دقیقه طول می‌کشد تا این هلیکوپتر‌ها مسافران خود را به مقصد دلخواه آن‌ها برسانند. در آینده‌ای نزدیک ممکن است خطوط مسافربری این هلیکوپتر‌ها گسترش پیدا کند و مناطق وسیع‌تری از نیویورک را فراگیرد.نظر شما درباره چنین سرویس هوایی در شهر‌های بزرگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات