صفحه کلید مایکروسافت برای اندروید ویر، امکان کشیدن کلمات روی ساعت هوشمند را میسر می‌کند

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و اندروید؟ ردموندی‌ها ماه گذشته اپلیکیشن OneNote را برای سیستم‌عامل Android Wear ارائه کردند و اخیرا نیز پشتیبانی از سیستم‌عام گوگل برای ساعت‌های هوشمند را گسترش داده و نمونه‌ی اولیه از صفحه کلید لمسی جدید خود را برای ساعت‌های هوشمند اندرویدی ارائه کرده‌اند.
تبلیغات

مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های تحقیقاتی دنیا را در اختیار دارد. این ابر کمپانی تولید کننده نرم‌افزار، هزاران ایده‌ی خلاقانه را پرورش داده است که هر از چند گاهی یکی از آن‌ها به محصول نهایی تبدیل می‌شود و در قالب محصولی خاص همچون کینکت می‌درخشد و باقی نیز در قالب پتنت‌های مختلف ثبت می‌شوند.

نمونه‌ی اولیه از صفحه‌کلید مایکروسافت که Analog Keyboard نامیده می‌شود، به شما اجازه می‌دهد تا حروف مورد نظر خود را با کشیدن بر روی صفحه‌ی کوچک ساعت، وارد کنید. این صفحه‌کلید از یک مربع ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسلی روی صفحه پشتیبانی می‌کند. این ساعت حتی از صفحه نمایش گرد موتو ۳۶۰ نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید حتی بر روی صفحه‌ی کوچک ساعت‌های هوشمند نیز اعداد یا حروف را به سادگی وارد کنید.

دانلود ویدیو

ایده‌ی اصلی این صفحه‌کلید پیش از این نیز توسط برخی دیگر از شرکت‌ها بکار گرفته شد، مثلا Minuum یکی از این نمونه‌ها است، اما هنوز بهترین ورودی برای دستورات به ساعت‌های هوشمند، صدا است چرا که استفاده از آن بسیار آسان است و دستیارهای صوتی نیز آنقدر قوی‌ شده‌اند که به راحتی قادر به تشخیص صحیح دستورات صوتی کاربر باشند.

جالب است بدانید که هنوز خود گوگل، صفحه کلیدی را برای Android Wear ارایه نکرده است، اما شایعاتی به گوش می‌رسد که مهندسین این شرکت در حال طراحی و ساخت یک صفحه‌کلید مناسب برای ساعت‌های هوشمند هستند.

به هر حال مایکروسافت پیش‌دستی کرده است و صفحه‌کلید خاص خود را برای دانلود در اختیار کاربران ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات