تحقیقات ادوبی نشان می‌دهد: رشد حضور حرفه‌ای‌های خلاق در دنیای موبایل

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
دنیای موبایل، مانند گردبادی که هر لحظه بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود، متخصصین و کاربلدها را، به درون خود جذب می‌کند. طراحی و توسعه‌ محتوا برای صفحات کوچک تلفن‌های هوشمند، تبدیل به بازار بزرگی شده که برخی خلاق‌ها برای دوران جدید زندگی خود برگزیده‌اند. در ادامه با شرح گزارشی که توسط ادوبی منتشر شده است، این موضوع را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

دنیای هنرهای دیجیتال چگونه است؟

در پرس و جویی که از1048 زبده حوزه طراحی و 535 دانشجو در زمینه‌هایی مانند طراحی گرافیک، طراحی وب، عکاسی و کارهای ویدیوئی تهیه شد، مشخص شد که اکثریت این افراد- 96 درصد آن‌ها- از کارشان بسیار راضی‌اند و به آینده شغلی خود امیدوار.

البته آن‌ها اعتراف کردند که حوزه‌های شغلی، به شدت به یکدیگر نزدیگ شده‌اند و الان بیشتر از هر زمان دیگر، نیاز به یادگیری مهارت‌های جدید احساس می‌شود. بیش از سه چهارم مصاحبه شوندگان گفتند تغییرات در این صنعت با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال گسترش است و دو سوم آن‌ها تقریبا مطمئن بودند که تا سه سال آینده، نقش‌های فعلی‌شان در کارها تغییر خواهد کرد و گرایش به سمت دنیای موبایل به بیشترین میزان خواهد رسید. این گروه همچنین خبر دادند که تا 12 ماه آینده، توسعه برنامه‌های کاربردی و مدل‌سازی سه بعدی، از جمله مهارت‌هایی به شمار می‌روند که بیشتر تقاضا را خواهند داشت.

Screen-Shot-2014-06-15-at-12.02

قوانین دنیای موبایل

از هر 10 طراحی که به عنوان افراد خلاق شناخته می‌شدند، هفت نفر گفتند که مشغول تولید محتوای مخصوص موبایل هستند، از این موضوع خوشحالند و قصد دارند در همین راه ادامه مسیر دهند. نکته‌ی دیگر، حضور فعال گجت‌های دیجیتالی به عنوان عصای دست این طراحان است. بسیاری از آن‌ها، یعنی یک اکثریت 50 درصدی، اکنون طرح‌ها و ایده‌های خود را بر روی تبلت یا حتی تلفن‌های هوشمند پیاده می‌کنند. 42 درصد آن‌ها گفتند که استفاده از ابزارهای موبایل را به این دلیل ترجیح می‌دهند که همیشه و همه جا، آماده‌ی استفاده‌اند.

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل، برای تولید محتوای حرفه‌ای و خلاقانه‌، چیزی است که شاید تا 3-4 سال پیش مانند یک جوک به نظر می‌آمد، اما این گزارش نشان می‌دهد 36 درصد از افراد حرفه‌ای که برای سازمان‌ها و مجلاتِ مطرح کار می‌کنند، مراحل اولیه‌ی پیاده سازی کار را بر روی گجت‌های هوشمند طی می‌کنند. هرچند 28 درصد هم هنوز بر استفاده از قلم و کاغذ و روش‌های سنتی اصرار دارند. فشار کاری و وظایف بسیاری که امروزه در شغل‌های اینچنینی بر افراد وارد می‌شود، آن‌ها را مجبور می‌کند که همیشه و همه جا مشغول کار و اجرای ایده‌هایشان باشند و ابزارهای موبایل، این امر را میسر می‌کنند. به علاوه افراد ناگذیرند با انواع صورت‌های مدیا کار کنند و با در کنار هم قرار دادن و ترکیب هنرهای گوناگون و استفاده از مهارت‌های فراوان، نیاز مشتریان امروزی را برآورده کنند. البته همه‌ی مصاحبه شوندگان در این طرح، قبول داشتند که حتی فشردگی و سختی کار هم نمی‌تواند مانع آن‌ها شود تا از انجام دادن کاری که عاشقانه دوست دارند، در کنار دوستان و همکارانی که از درکنارشان بودن لذت می‌برند، دست بکشند.

تاثیر رسانه‌های اجتماعی، باورنکردنی است

همه‌ی طراحان و تولیدکنندگان حاضر در این طرح، متفق‌القول بودند که امروزه تاثیر گذاری و الهام بخش بودن رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها و تبلیغات آنلاین بسیار بیشتر از پدیده‌های سنتی مانند فشن یا معماری است. یعنی این رسانه‌های آنلاین و همیشه به روز، تاثیر عمیق‌تری در نگرش و افکار مردم می‌گذارند. از همین روی است که مشاغل مربوط به تحلیل آمار وب سایت‌ها و مشاوره و ارائه راهکارهای تبلیغاتی و تجاری انقدر پرطرفدار شده‌اند. نتایج این مطالعات که توسط اقای ادلمن برلند در مِی 2014 و همسو با سیاست‌های جدید ادوبی تهیه شده است، امروز در جشنواره بین المللی شیرهای کن، توسط یکی از مدیران ارشد ادوبی، آقای اسکات بلسکی به عموم ارائه شد. همچنین بحث‌هایی مطرح شد، در مورد اینکه چگونه فناوری، دیدگاه ما در مورد تبلیغات و خلاقیت را دگرگون کرده است. دو روز دیگر در کنفرانس Creative Cloud نیویورک، نتایج این مطالعات مجددا میان طراحان و تولیدکنندکان برتر ادوبی مطرح خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات