سرویس استریم بازی GeForce Now انویدیا یک ساله شد

یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا با انتشار پستی برای گرامی‌داشت یک سالگی GeForce Now، اعلام کرد این سرویس استریم بازی بیش از ۶ میلیون عضو و بیش از ۸۰۰ عنوان بازی دارد.
تبلیغات

انویدیا چند روز پیش رسما اعلام کرد سرویس استریم بازی جی فورس نو (Nvidia GeForce Now) یک ساله شده است. براساس گزارش تامز هاردور، انویدیا در پستی که روی وبلاگ خود به ‌مناسب یک‌سالگی GeForce Now منتشر کرد، دستاوردهای این سرویس را در طول یک سال فعالیت برشمرد.

انویدیا می‌گوید GeForce Now ‌اکنون بیش از ۶ میلیون نفر عضو دارد و از طریق آن، بیش از ۱۷۵ میلیون ساعت بازی اجرا شده است. مطابق آمار انویدیا،‌ GeForce Now میزبان ۱۰۰ میلیون ساعت بازی چندنفره و ۱۶ میلیون ساعت استریم بازی‌ مستقل بوده است. فهرست بازی‌های سرویس GeForce Now  از مرز ۸۰۰ میلیون عنوان رد شده که در بین آن‌ها بازی‌های متنوعی به‌ چشم می‌خورند؛ از بازی‌های بزرگ تریپل A متکی ‌بر RTX گرفته تا بازی‌های مستقل کوچک. 

انویدیا می‌گوید تعداد بازی‌های سرویس GeForce Now به‌ مرور زمان افزایش پیدا می‌کند و نخستین سری از بازی‌های جدید در ماه جاری میلادی به GeForce Now می‌آیند که ۳۰ بازی را شامل می‌شوند. از بین بازی‌های جدید GeForce Now می‌توانیم به Apex Legends Season 8،اValheim و Werewolf: The Apocalypse - Earthblood اشاره کنیم.

انویدیا در ماه‌های گذشته پلتفرم‌های تحت پشتیبانی GeForce Now را گسترش داد تا افراد بیشتری امکان دسترسی به این سرویس را داشته باشند. پلتفرم‌های تحت پشتیبانی GeForce Now شامل ویندوز، مک، اندروید، اندروید تی‌وی، آیفون و آیپد (ازطریق سافاری) می‌شوند. تیم سبز چند روز پیش اعلام کرد امکان اجرای GeForce Now روی مرورگر گوگل کروم در سیستم‌های عامل ویندوز و مک به‌صورت آزمایشی فراهم شده است.

GeForce Now در دنیای سرویس‌های استریم بازی مبتنی ‌بر فضای ابری تنها نیست و رقبای قدرتمندی دارد. GeForce Now با Google Stadia و Amazon Luna قابل ‌قیاس است و شاید بتوانیم بزرگ‌ترین رقیب آن را Microsoft xCloud خطاب کنیم. Microsoft xCloud به سرویس بزرگ ایکس باکس گیم پس وارد شده است.

یکی از مزیت‌های GeForce Now نسبت‌به Google Stadia این است که در سرویس انویدیا بازی را خریداری و روی پلفترمی که از شما دور است اجرا می‌کنیدY اما در استادیا باید برای تجربه‌ی هر بازی پول بدهید و بازی‌ها را روی سرویس نگه دارید. مدل مایکروسافت بیشتر مثل نتفلیکس است و فهرستی از بازی‌های ویدئویی هر ماه اضافه و سپس حذف می‌شوند. 

به‌طور کلی نتایج یک سال فعالیت GeForce Now، بسیار خوب برآورد می‌شود؛ زیرا مدت‌ها در حالت بتای محدود در دسترس قرار داشت. این موضوع را در نظر داشته باشید که پیدا کردن پردازنده‌ی گرافیکی بسیار سخت شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات