درآمد گیمینگ ابری در سال ۲۰۲۰ به بیش‌ از نیم میلیارد دلار خواهد رسید

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک مؤسسه‌ی پژوهشی فعال در صنعت بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید که انتظار دارد میزان درآمدهای حوزه‌ی گیمینگ ابری در سال جاری میلادی از مرز نیم میلیارد دلار عبور کند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی پژوهشی نیوزو (Newzoo) پیش‌بینی خود را برای میزان درآمدهای بازار گیمینگ مبتنی‌بر فضای ابری (Cloud Gaming) در سال جاری میلادی تغییر داد. بر اساس گفته‌های این شرکت پژوهشیِ فعال در صنعت بازی، در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۵۸۵ میلیون دلار درآمد در حوزه‌ی گیمینگ ابری توسط شرکت‌های مختلف کسب خواهد شد. انتظار می‌رود روند روبه‌رشد گیمینگ ابری تا سال ۲۰۲۳ با سرعت بسیار زیادی ادامه پیدا کند و ارزشش در این سال به ۴٫۸ میلیارد دلار برسد. تحلیلیلگران ادعا می‌کنند که این روند پس از ۲۰۲۳ نیز ادامه پیدا می‌کند تا حوزه‌ی گیمینگ ابری بیش‌ازپیش رشد کند.

نیوزو با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی دلایل تغییر پیش‌بینی‌هایش برای میزان درآمدهای کسب‌شده در سال ۲۰۲۰ را تشریح کرد. این مؤسسه گفت دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد میزان توجه به صنعت بازی بسیار بیشتر شود و این قضیه برای گیمینگ ابری نیز صدق می‌کند. همچنین مایکروسافت در تصمیمی که به‌شدت به‌مذاق کاربران خوش آمد، سرویس ابری پروژه‌ی xCloud را به‌رایگان دراختیار دارندگان سرویس ایکس ‌باکس گیم پس آلتیمیت قرار داد؛ این تصمیم مایکروسافت روی افزایش استفاده از سرویس xCloud اثر محسوسی گذاشت. تحلیلگران می‌گویند درصورتی‌که مایکروسافت سرویس xCloud را با هزینه‌ی اضافی دردسترس قرار می‌داد استقبال کمتری از آن به‌عمل می‌آمد. 

شر‌کت‌های بزرگی همچون مایکروسافت و انویدیا و گوگل و سونی با سرویس‌های اختصاصی خود توانسته‌اند بازار گیمینگ ابری را به‌تصاحب خود دربیاورند و هر یک بخشی از آن را در کنترل بگیرند. البته شرکت‌های یادشده تنها شرکت‌های حاضر در این حوزه نیستند. شرکت‌های کوچک دیگری هم پیدا می‌شوند که در گیمینگ ابری فعالیت می‌کنند. این شرکت‌های کوچک سرویس‌های متنوعی ارائه می‌دهند که عموما با سرویس‌ ارائه‌شده توسط شرکت‌های بزرگ تفاوت‌هایی محسوس دارد. 

نیوزو در بخشی از گزارش جدید خود به برخی از شرکت‌هایی اشاره کرد که در حوزه‌ی گیمینگ ابری فعال هستند و ممکن است کمتر کسی نام آن‌ها را شنیده باشد. یکی از این شرکت‌ها گیم‌بنچ (GameBench) نام دارد. شرکت گیم‌بنچ که به‌تازگی کار خود را آغاز کرده، سرویس‌های گیمینگ ابری را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند. نماینده‌ی این شرکت می‌گوید که به‌وضوح می‌توان تفاوت‌ بین سرویس‌های مختلفی را که امروزه از سوی شرکت‌ها ارائه می‌شود مشاهده کرد؛ شماری از سرویس‌ها به‌خاطر داشتن تأخیرِ کم شهره هستند و شماری دیگر به‌دلیل ارائه‌ی جلوه‌های بصری عالی در بین کاربران شناخته شده‌اند. این مؤسسه می‌گوید هیچ‌یک از پلتفرم‌ها درحال‌حاضر تمامی معیارهای مثبت را ندارد.

شرکت دیگری که نیوزو از آن یاد می‌کند، گیم‌استریم (Gamestream) نام دارد. گیم‌استریم را می‌توانیم سرویس گیمینگ ابری B2B به‌حساب بیاوریم که تمرکز اصلی‌اش را معطوف ارائه‌دهندگان سرویس‌های ارتباطی و شرکت‌های وابسته‌به صنعت هتل‌داری کرده. نماینده‌ی این شرکت به نیوزو می‌گوید روی‌کارآمدن 5G باعث شده شرکت‌های حوزه‌ی ارتباطی به‌دنبال زمینه‌های مناسب برای بهترین استفاده از این فناوری بگردند و به جنبه‌ی تبلیغاتی آن نیز فکر کنند. طبق گفته‌ی نماینده‌ی گیم‌استریم، حوزه‌ی گیمینگ ابری می‌تواند به‌خوبی از پتانسیل‌های اینترنت 5G استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات