کُری (KORI) آمپلی‌فایرِ جیبی برای هدفون که با USB کار می‌کند

سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
KORI آمپلی‌فایر هدفون جیبی است که به وسیله‌ی USB کار می‌کند و قادر است با اتصال به گوشی هوشمند صدایی با کیفیت پخش کند.
تبلیغات

پروژه‌ی انتیسید (Antissed Project) که به تازگی بودجه‌ی ۲۰۰۰ دلاری در وبسایت کیک‌استارتز جمع‌آوری کرده، آمپلی‌فایر جیبی کُری (KORI) را ساخته است که از طریق USB کار می‌کند و کیفیت صدای خروجی هدفون را افزایش می‌دهد. 

معمولاً دستگاه‌های قابل‌حمل مانند تلفن‌ هوشمند، تبلت‌ و لپ تاپ‌، از کیفیت صدای خروجی پایینی برخوردار هستند و حتی اگر بهترین یا گران‌ترین هدفون بازار را هم داشته باشید، باز هم صدای خروجی آنها کیفیت بالایی ندارد.

آمپلی‌فایر جیبی کُری که برای هدفون ساخته شده، در نظر دارد که صدای خروجیِ این چنین دستگاه‌هایی را اصلاح کرده و صدای شفاف و واضحی را از طریق هدفون ارائه کند. بر اساس ادعای سازندگان کُری، این بهتری و کاربردی‌ترین روش برای بالا بردن کیفیت صدای هدفون که به این چنین گجت‌هایی متصل شده‌اند، است.

طرز کار بیشتر آمپلی‌فایر‌ها، رساندن نیروی خروجی بیشتر به هدفون است تا هدفون‌ به نهایت پتانسیل خود برسد. کُری با استفاده از یک مدار صوتی غیر قابل تغییر که با نیروی برق USB کار می‌کند،‌ این خواسته را برآورده کرده‌ است. این آمپلی‌فایر درون یک محفظه‌ی آلومینیمی قرار دارد که توسط  پلاستیک تیره‌ی محکمی احاطه شده است. در واقع کًری به گونه‌ای طرحی شده است که در کنار قابلیت‌های بالا از طراحی منحصر به فردی نیز برخوردار باشد.

کًری توانایی افزایش صدای خروجی اکثر هدفون‌‌های بازار را دارد. مزیت دیگر کًری استفاده از برق USB به عنوان منبع تغدیه است که نهایت راحتی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. مدار صوتی کُری دارای دو قسمت مجزا است، توپلوژی فیدبَک محلی و یک خروجی آفست DC سروُ به خنثی‌کننده که سبب تقویت صدا با شفاف بالا بدون اعوجاج می‌شود. توان خروجی کُری برابر با ۶۰۰ میلی وات در هر کانال در مقاومت ۵۰ اهم است. این توان برای رساندن بیشتر هدفون‌های بازار به نهایت پتانسیلشان کافی است.

برای دسترسی آسان‌تر، کّری با تمام درگاه‌‌های USB محلی، ساز‌گاری دارد. به همین دلیل کّری برخلاف دیگر آمپلی‌فایر‌های رایج نیازی به منبع تغذیه‌ی مجزا یا آداپتور ندارد. اگر هم همیشه در حال جابه‌جایی هستید،‌ کُری توسط باتری‌‌های خارجی مجهز به درگاه‌ USB کار می‌کند.

در حال حاضر پروژه‌ی کُری در وب‌سایت کیک‌استارتز،‌ ۲۰۰۰ دلار سرمایه جمع‌آوری کرده‌ است. هدف آن‌‌ها رسیدن به سرمایه‌ی ۵۰۰۰ دلاری است. بنابراین اگر به این پروژه علاقه دارد می‌توانند با کمک‌های خود این ایده را عملی کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات