عملکرد موفقیت‌آمیز استراتژی‌ مایکروسافت در بخش بازی ویدئویی

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در گزارش مالی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، اعلام کرده است که در یک سال، مجموعاً ۱۵٫۳۷ میلیارد دلار از بخش بازی (ایکس باکس) درآمد کسب کرده و در این بخش بهترین عملکرد تاریخ خود را به ثبت رسانده است.
تبلیغات

مایکروسافت به‌عنوان دومین شرکت باارزش دنیا، همواره زیر ذره‌بین سرمایه‌گذاران است و به همین خاطر با به‌کارگیری مدل‌های تجاری جدید سعی در رشد بیشتر برند خود دارد. به نظر می‌رسد سیاست‌های مایکروسافت در بخش بازی ویدئویی جواب داده است و مشترکان سرویس‌های ایکس باکس دو برابر شده‌اند. پس از انتشار گزارش سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۱ این شرکت، ساتیا نادلا، مدیر مایکروسافت عملکرد این بخش را ستایش کرد و گفت:

در حال حاضر همچنان به پیشتازی در بازار رو به رشد بازی‌های ابری ادامه می‌دهیم و تنها در ماه گذشته، موفق شدیم بخش بازی‌های کلاد ایکس باکس را روی پی‌سی و گوشی‌ها و تبلت‌های اپل و از طریق مرورگر در ۲۲ کشور در دسترس کاربران قرار بدهیم. میلیون‌ها کاربر بازی‌ها را روی دسکتاپ‌، تبلت‌ و گوشی‌ استریم کرده‌اند. ایکس باکس سری اس و سری ایکس با بیشترین سرعت در تاریخ به فروش می‌رسند و این روند همچنان ادامه دارد.مقاله‌های مرتبط:عبور فروش ایکس باکس سری اس و ایکس از مرز ۶ میلیون واحد رئیس سابق پلی استیشن مدل تجاری ایکس باکس گیم پس را زیر سؤال برد

بخش بازی‌ ویدئویی مایکروسافت با محوریت ایکس باکس توانسته است در سال مالی گذشته درآمدی برابر ۱۵٫۳۷ میلیارد دلار نصیب مایکروسافت کند و نسبت به سال قبل، رشد ۳۲٫۸ درصدی داشته باشد. چنین روندی در درجه اول به خاطر شرایط همه‌گیری پدید آمده و بر اساس گفته‌های نادلا، این آمار در تاریخ ایکس باکس بی‌سابقه بوده است. بر اساس گزارش دنیل احمد از nikopartners، بخش اعظم این رشد به خاطر افزایش ۲٫۳ میلیارد دلاری در بخش اشتراک و نرم‌افزار بوده است.

درآمد سالیانه ایکس باکس

البته این روند را نباید فقط مدیون سرویس گیم پس دانست؛ بلکه کنسول‌های سری اس و سری ایکس هم موفق شده‌اند درآمد بخش سخت‌افزاری را به اندازه ۹۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش بدهند. برای کل سال مالی گذشته، کنسول‌های ایکس‌باکس ۳٫۵۳ میلیارد دلار درآمد و محتوا و سرویس‌ها ۱۲٫۱۷ میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

درآمد بخش بازی مایکروسافت

مایکروسافت تمرکز خود روی بخش بازی‌های انحصاری و عناوین فرست پارتی ادامه می‌دهد تا افراد بیشتری را به اکوسیستم بازی خود جذب کند. در حال حاضر گیم پس به کاربران اجازه می‌دهد از تقریبا همه‌ی پلتفرم‌ها به آن دسترسی پیدا کنند و به همین دلیل، شاید در آینده نزدیک برنده شدن سونی یا مایکروسافت در رقابت فروش کنسول‌‌ بازی کاملا اهمیت خود را از دست بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات