پارلمان بریتانیا به دنبال راه‌کاری برای مبارزه با خرید کنسول‌های نسل نهمی توسط ربات‌ها است

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خرید انبوه کنسول‌های نسل نهمی موجود در بازار و فروششان به قیمت‌های نجومی سبب شده تا بسیاری از علاقه‌مندان امکان خرید کنسول دلخواهشان را نداشته باشند.
تبلیغات

با وجود اینکه مدتی است از عرضه کنسول‌های نسل نهمی می‌گذرد؛ اما بسیاری از گیمرها همچنان موفق به خرید کنسول دلخواهشان نشده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد موجودی انبار خرده‌فروش‌ها به محض افزایش یافتن در بازه زمانی بسیار کوتاهی خالی می‌شود.

چنین امری در حالی رقم می‌خورد که سونی و مایکروسافت به دفعات میزان کنسول‌های موجود در بازارهای جهانی را افزایش داده‌اند؛ اما مشکل اصلی خرید تعداد بسیاری از دستگاه‌ها توسط افراد سودجو با استفاده از ربات‌ها است. درواقع خرده‌فروشان از روش‌های مختلف مانند قراردادن تایمر برای امکان خرید بعدی، محدود کردن تعداد کنسول‌هایی که می‌توان در یک سفارش خریداری کرد و موارد دیگر استفاده می‌کنند؛ اما افراد سودجو با استفاده از ربات‌ها، مراحل ذکرشده را دور می‌زنند و موجودی فروشگاه‌ها را خالی می‌کنند.

اصولا به چنین افرادی «معامله‌گران ریزه‌خوار» یا Scalper گفته می‌شود که محصولات موجود در بازار را در تعداد بالا خریداری کرده و با نایاب ساختن آن‌ها اقدام به فروششان البته به قیمت به‌مراتب بیشتری می‌کنند. چنین اتفاقی طی هفته‌های اخیر برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و سری اس رخ داده و تنها کافی است که سری به وب‌سایت‌هایی مانند e-Bay زد تا شاهد فروش کنسول‌های نسل نهمی با برچسب قیمت‌های نجومی بود.

در همین راستا پارلمان بریتانیا در تلاش است تا خرید کنسول‌های نسل نهمی با استفاده از ربات‌ها را تبدیل به اقدامی مجرمانه کند. با غیرقانونی خواندن اقداماتی که معامله‌گران ریزه‌خوار انجام می‌دهند، می‌‌توان امید داشت که تاحدودی جلوی چنین اقداماتی گرفته شود. بااین‌حال مشکل اصلی وجود افرادی است که حاضر به خرید کنسول‌ها توسط افراد سودجو به قیمت‌های بالا هستند.

مقاله‌های مرتبط:

    اقدامی که پارلمان بریتانیا در نظر گرفته، معرفی قانونی خواهد بود که هیچ کس حق فروش کنسول‌ها یا قطعات کامپیوتری دیگر مانند پردازنده‌ها یا کارت‌های گرافیکی را بالاتر از قیمتی که توسط سازندگان مشخص شده، نخواهد داشت. در کنار آن، استفاده از ربات‌ها برای خرید کالاها ممنوع می‌شود و هر فردی که از چنین روشی استفاده کند مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

    خرید انبوه و سپس فروششان به قیمت‌های بسیار بالا تنها برای کنسول‌های نسل نهمی رخ نداده است و برای مثال می‌توان به کارت‌های گرافیکی نسل جدید انویدیا اشاره کرد که به مشکلی مشابه برخوردند. تاکنون حرکت پارلمان بریتانیا در جهت وضع قانون مدنظر توانسته ۲۶ امضا جمع کند.

    درنهایت باید گفت که کاربران و گیمرها زمینه‌ی فعالیت افراد سودجو را فراهم می‌سازند و اگر محصولات در حال فروش توسط معامله‌گران ریزه‌خوار خریداری نشود تا حد بسیاری فعالیت‌های چنین افرادی محدود خواهد شد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات