بی‌ام‌و از نمونه‌ی ویژه و روباز i8 رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌و در نمایشگاه CES 2016 از نمونه‌ی روباز i8 رونمایی کرد. این خودروی خاص به همراه تکنولوژی‌های پیشرفته و مفهومی بی‌ام‌و همراه شده است. برای آگاهی از جدید‌ترین خودنمایی بی‌ام‌و در صنعت خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بی‌ام‌و درخلال نمایشگاه CES 2016 نمونه‌ی خاصی از i8 با نام i Vision Future Interaction رونمایی کرد. طبق اعلام این تولیدکننده‌ی مطرح آلمان، این خودرو پیش‌نمایشی از آینده‌ی صنعت خودروسازی خواهد بود. نمایشگر ۲۱ اینچی تعبیه شده در سمت راست داشبورد، بیش از هرچیزی خودنمایی می‌کند؛ با وجود این نمایشگر تقریبا فضای خالی در داشبورد وجود ندارد. قابلیت بهینه‌شده‌ی بی‌ام‌و با نام اِیرتاچ نیز به سرنشینان قابلیت کنترل عملگر‌های مختلف را تنها با ژست‌های حرکتی می‌دهد. به عنوان مثال سرنشینان می‌توانند تنها با اشاره به گزینه‌ی خاصی، آن را انتخاب کنند. 

بی‌ام‌و i8 روباز

هنوز کاربردی بودن این سیستم جای سوال دارد که آیا راننده به وسیله‌ی آن می‌تواند راحت‌تر و بدون حواس‌پرتی به حرکت در منوها بپردازد. خودروی مفهومی جدید بی‌ام‌و از قابلیت‌ رانندگی نیمه هوشمند نیز بهره می‌برد. پس از قرار دادن این خودرو در حالت خودکار، غربیلک تغییر رنگ داده و به سمت جلو حرکت می‌کند تا راننده فضای بیشتری در اختیار داشته باشد. صندلی‌ها نیز با فعال شدن پروفایل استراحت، تغییر حالت می‌دهند و شبیه مبل‌های راحتی می‌شوند تا سرنشینان بتوانند با آرامش مشغول تماشای نمایشگر غول پیکر خودرو شوند.

بی‌ام‌و i8 روباز

همانند ولوو، بی‌ام‌و نیز در حال توسعه‌ی سیستم سرگرمی مخصوص زمان رانندگی خودکار خودرو است. با این که بدنه‌ی اصلی و کابین i8 اسپایدر هیچ کدام هنوز تولید نشده‌اند، اما پس از تولید و عرضه‌ی i8 تعجبی ندارد به زودی بی‌ام‌و این نمونه‌ی روباز را نیز عرضه کند.

بی‌ام‌و i8 روباز

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات