فورد ۴.۵ میلیارد دلار در حوزه خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری می‌کند

جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
خودروهای الکتریکی این روزها به شدت در حال توسعه هستند و شرکت‌های بزرگ دنیای خودروسازی در تلاش هستند تا در رقابت شکل گرفته در این حوزه عقب نمانند. به تازگی شرکت خودروسازی فورد از برنامه‌های خود در زمینه خودروهای الکتریکی سخن گفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت خودروسازی فورد درصدد است تا ۴.۵ میلیارد دلار برای ساخت خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند و طبق برنامه‌ریزی این شرکت قرار است  تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳ خودروی الکتریکی فورد در جاده‌ها باشند. استراتژی جدید این شرکت که به تازگی اعلام شده است نشان می‌دهد که فورد برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای در زمینه خودروهای الکتریکی دارد.

با وجود این که فروش خودروهای الکتریکی هنوز چندان رضایت بخش نیست، خودروسازان در تلاش هستند تا  پیش از ضرب‌الاجل تعیین شده در سال ۲۰۲۵ محصولات تولیدی خود را با توجه به استاندارهای سخت‌گیرانه تولید گازهای گلخانه‌ای در این زمینه بهینه کنند.

گروه خودروهای الکتریکی فورد شامل مدل جدید Focus هم خواهد بود که به قابلیت شارژ سریع مجهز است. این خودرو تنها در ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. طبق این استراتژی حدود ۴۰ درصد از خودروهای این شرکت در نسخه‌های الکتریکی تولید خواهند شد. همچنین فورد به خبرنگاران مدل جدید خودروی پلاگین هیبریدی Fusion Energy‌ را در حالی که روی آن پوشیده شده بود نشان داد. این محصول در نمایشگاه بین المللی خودروی امریکای شمالی معرفی خواهد شد. شاید خوب باشد که همینجا فرصت را غنیمت بشمریم واعلام کنیم که شورلت هم خودروی الکتریکی Bolt‌ را بهمن ماه در دیترویت معرفی خواهد کرد. 

اوایل امسال در گفتگوهای مارک فیلدز- مدیر عامل فورد، با خبرنگاران چندان مشخص نبود که راهبرد اصلی این شرکت در مدیریت سری خودروهای الکتریکی چگونه خواهد بود. او از هزینه باتری‌ها، مسافتی که این خودروها در ازای شارژ الکتریکی می‌پیمایند و البته زیرساخت‌های مورد نیاز به عنوان موانعی برای تولید خودروهای الکتریکی یاد کرده بود. حالا این شرکت در حال توسعه برنامه تولید موتورهای الکتریکی است و در همین راستا ۱۲۰ مهندس جدید را استخدام کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات