تماشا کنید: صندلی های خودران نیسان

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نیسان صندلی‌های خودرانی را توسعه داده است که به موجب دوربین‌های توکار خود صندلی روبروی خود را در یک صف انتظار تشخیص داده و آن‌ را دنبال می‌کنند.
تبلیغات

ایستادن در صف برای مدت زمان طولانی از جمله مسائلی است که همه به نوعی با آن درگیر هستند. خوشبختانه نیسان به فناوری جدیدی دست پیدا کرده است که به موجب آن این مسئله کمی قابل تحمل‌تر می‌شود.

خودروساز ژاپنی از سیستمی رونمایی کرده است که از آن با عنوان صندلی پروپایلوت نام می‌برد، این صندلی خودران درحالی‌ که شما بر روی آن نشسته و در حال استراحت هستید، به‌طور اتوماتیک در داخل صف انتظار جابه‌جا می‌شود. صندلی یاد شده توسط دوربین‌های توکار خود، صندلی روبروی خود را تشخیص داده و آن‌ را با حفظ فاصله‌ی ثابتی دنبال می‌کند.

در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه‌ی عملکرد این سیستم را تماشا کنید:

لینک دانلود

نیسان صندلی جدید خود را از تکنولوژی رانندگی خودران پروپایلوت که از ماه اوت در کشور ژاپن و در خودروی مینی‌ون سرنا عرضه شده، الهام گرفته است. تکنولوژی پروپایلوت خودرو را در فاصله‌ی ایمنی با خودروی جلویی نگه می‌دارد و موقعیت خودرو را در مرکز مسیر عبور، تثبیت می‌کند.

این صندلی خودران ممکن است بیشتر جنبه‌ی نمایشی داشته باشد اما نیسان به‌طور جدی قصد ارائه‌ی آن به بازار جهانی را دارد. نیسان در حال مذاکره با رستوران‌هایی در ژاپن است که می‌خواهند این تکنولوژی را به مشتریان خود ارائه دهند. رستوران‌های ژاپنی علاقه‌ی خود به داشتن این تکنولوژی را با توییت نام و آدرس وب‌سایت خود با هشتک‌های Wanted و NissanProPilotChair اعلام می‌کنند. سال آینده رستوران‌های برگزیده به این تکنولوژی مجهز خواهند شد.

لازم به ذکر است که این اولین تلاش نیسان در زمینه‌ی فناوری‌های مرتبط با صندلی نیست. اوایل امسال نیز این کمپانی صندلی‌های اداری با قابلیت قرار گرفتن در جای خود به‌ صورت خودکار را ارائه کرد که با تماس دست کاربر، شروع به حرکت می‌کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات