قیمت خودروهای داخلی تا اردیبهشت ۹۶ گران نخواهد شد

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی رئیس شورای رقابت، قیمت خودروهای داخلی تا اردیبهشت ۹۶ گران نخواهد شد و هیچ خودروساز داخلی حق افزایش قیمت ندارد.
تبلیغات

رئیس شورای عالی رقابت از گران نشدن قیمت خودروهای داخلی تا اردیبهشت ۹۶ خبر داد.

رضا شیوا رئیس شورای عالی رقابت اعلام کرد: «تا اردیبهشت‌ماه سال آینده هیچ افزایش قیمتی در خودروهای تولید داخل نخواهیم داشت.»

شیوا افزود: «شورای رقابت بر فرآیند فروش خودروها نظارت کامل دارد و اگر خودروسازان داخلی تخلفی در مورد مصوبات این شورا داشته باشند با آن‌ها برخورد خواهیم داشت.»

او در مورد توجه شورای رقابت به حاشیه بازار در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی گفت:

شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخلی هیچ توجهی به حاشیه بازار ندارد. حاشیه بازار خودرو، خط قرمز شورای رقابت است. البته باید دقت داشت که شورای رقابت مسئول خودروها در کشور نیست و تنها خودروهای تولید داخل در ایران خودرو و سایپا را قیمت‌گذاری می‌کند.

رئیس شورای رقابت در مورد تخلف خودروسازان داخلی توضیح داد: «در ۶ ماه پیش خودروی پژو پارس و ال ۹۰ حاشیه بازار داشتند که به خودروساز تذکر جدی داده شد. البته خودروساز مشکل تأمین قطعات ال ۹۰ را دلیل اصلی حاشیه بازار این خودرو اعلام کرده است.»

شیوا در مورد فروش فوری نداشتن خودروهای تولید داخل در هفته‌های گذشته اعلام کرد: «ایران خودرو و سایپا برای خودروهای تولیدی خود باید فروش فوری داشته باشند که یکی از مدیران خودروسازان توقف فروش فوری محصولات تولید داخل را تکذیب کرد. البته خودروهای جدید در بازار مشکلات ایجاد می‌کنند. با توجه به اینکه خودروهای جدید به تولید انبوه نرسیده‌اند، تقاضا برای آن‌ها بسیار است و این موضوع مشکلاتی را در بازار ایجاد می‌کند. شورای رقابت سعی می‌کند به بازار فروش این خودروها سامان دهد و در این راه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.»

رئیس شورای رقابت درباره‌ی خودروهای وارداتی گفت: «وزارت صنعت، معدن و تجارت سودی بین ۵ تا ۱۰ درصد برای خودروهای تعیین کرده که اگر واردکننده‌ای بیش از این میزان از خریدار سود بگیرد با آن برخورد می‌شود. اگر خریداری بیش از حاشیه منطقی سود به واردکننده پولی پرداخت کرده است، شکایت کند و شورای رقابت در این زمینه رسیدگی می‌کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات