سامسونگ برای ساخت باتری خودروهای برقی با استلانتیس همکاری می‌کند

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
Samsung SDI به‌عنوان تولید‌کننده‌ی باتری و شرکت خودروسازی استلانتیس، تفاهم‌نامه‌ای برای تولید باتری خودروهای برقی در برندهای مختلف امضا کردند.
تبلیغات

Samsung SDI، یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری در جهان شناخته می‌شود و باتری خودروهای برقی شرکت‌هایی مانند هیوندای و ریویان را تأمین می‌کند. به گزارش سمموبایل، در حال‌ حاضر Samsung SDI با استلانتیس (ابرشرکت خودروسازی چندملیتی) همکاری را آغاز کرده است تا باتری خودرو‌های برقی برند‌‌های مختلف را تولید کند.

هنوز هیچ جزئیاتی درباره‌ی قرارداد منتشر نشده؛ اما بنا بر ادعای کارشناسان، ارزش آن چند میلیارد دلار است. چندی پیش در گزارشی اعلام شد که Samsung SDI و استلانتیس تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت کارخانه‌ی تولید باتری در ایالات متحده امضا کرده‌اند. استلانتیس در ژانویه ۲۰۲۱ از ادغام دو برند بزرگ خودرو، یعنی گروه پی‌اس‌ای و فیات‌-کرایسلر متولد شد.

استلانتیس به‌عنوان شریکی قوی در حوزه‌ی خودرو‌های برقی شناخته می‌شود؛ زیرا مالک برند‌های مختلف خودرو از جمله سیتروئن، دوج، کرایسلر، فیات، جیپ و مازراتی است. این شرکت اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۵ مبلغی معادل ۳۴٫۹ میلیارد دلار برای برقی‌ کردن خودروها و توسعه‌ی نرم‌افزار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

Samsung SDI در حال‌ حاضر دارای سه کارخانه در چین، مجارستان و کره جنوبی است و با شرکت‌های اس‌کی، پاناسونیک، بی‌وای‌دی، LG Energy و CATL رقابت می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این گزارش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات