نسل جدید لکسوس NX با تحول در فضای داخلی معرفی شد

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
پرفروش‌ترین محصول لکسوس در بازار جهانی، با تغییراتی گسترده برای مدل ۲۰۲۲ عرضه می‌شود. نسل جدید NX، برای نخستین بار  همراه پیشرانه پلاگین هیبرید نیز تولید خواهد شد.
تبلیغات

شاسی‌بلند لکسوس RX در سال ۱۹۹۸ رونمایی شد و در اولین دهه‌ی قرن ۲۱ به موفقیت تجاری رسید. این شرایط مدیران شرکت سازنده را به ساخت یک کراس‌اور جدید با ابعاد کوچک‌تر تشویق کرد تا در نهایت، نسل اول NX سال ۲۰۱۴ معرفی شود. این محصول از نظر فنی با تویوتا راو۴ مشابه است؛ اما امکانات بیشتر با تجهیزات لوکس فراهم می‌کند.

نسل جدید لکسوس NX به فاصله ۷ سال از رونمایی نسل اول معرفی شده است. این محصول در نمای رو‌به‌رو شباهت زیادی به کراس‌اور کوچک لکسوس UX دارد و همراه جلوپنجره بزرگ با حفره‌های عظیم در طرفین سپر، تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد. خطوط تیز و برجسته همچنان مورد تأکید طراحان NX هستند و طرح صاعقه داخل کاسه‌چراغ برای روشنایی روز، حفظ شده است.

LEXUS NX 2022 نمای پشت نسل جدید لکسوس ان ایکس
LEXUS NX 2022 نسل جدید لکسوس ان ایکس
LEXUS NX 2022 نمای جلو نسل جدید لکسوس ان ایکس
LEXUS NX 2022 چراغ جلو نسل جدید لکسوس ان ایکس
LEXUS NX 2022 چراغ عقب نسل جدید لکسوس ان ایکس

در نمای پشت اقدامی جدید انجام شده است و حالا NX هم مشابه پورشه ماکان یا دیگر کراس‌اورهای روز دنیا، چراغ‌های پیوسته دارد. طرح عقب NX  شباهت چندانی با نسل قبل ندارد؛ ضمن اینکه ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ در پایین سپر هم ارزش اقتصادی خودرو را به کراس‌اورهای ارزان‌قیمت نزدیک کرده‌اند.

نمای داخلی NX مدل ۲۰۲۲ کاملا متحول شده است. این محصول جدید فاقد ساعت عقربه‌ای وسط داشبورد خواهد بود و حس کلاسیک را به فراموشی می‌سپارد. در وسط، نمایشگر لمسی ۹٫۸ اینچی وجود دارد که می‌تواند با نمونه ۱۴ اینچی سفارش داده شود. پشت فرمان هم پنل دیجیتال ۷ اینچی نصب خواهد شد تا NX جدید هماهنگ با سلیقه علاقه‌مندان فناوری‌های مدرن باشد.

LEXUS NX 2022 نمای داخلی نسل جدید لکسوس ان ایکس
LEXUS NX 2022 نمای داشبورد نسل جدید لکسوس ان ایکس
LEXUS NX 2022 نمای صندلی نسل جدید لکسوس ان ایکس
LEXUS NX 2022 نمای سقف نسل جدید لکسوس ان ایکس
LEXUS NX 2022 دسته دنده  نسل جدید لکسوس ان ایکس

شاید مهم‌ترین تغییر NX برای نسل جدید، افزایش تنوع در پیشرانه‌ها باشد. ارزان‌ترین نمونه مشابه مدل قبل، موتور ۲٫۵ لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی خواهد داشت تا قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر فراهم کند. این مدل، در زمانی حدود ۸٫۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند همراه سیستم دو دیفرانسیل خریداری شود.

مدل ۳۵۰h با ترکیب موتور ۲٫۵ لیتری و محرک الکتریکی، NX هیبریدی را با قدرت ۲۴۰ اسب بخار ارائه خواهد کرد. این نسخه نسبت به مدل قبل، حدود ۲۰ درصد مصرف سوخت کمتری دارد و ضمن بهبود شتاب‌گیری با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۵٫۷ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۶٫۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر فراهم می‌کند.

لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه توربوشارژ ۲٫۴ لیتری نیز عرضه خواهد شد. این مدل، ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا سرعت‌‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۶٫۸ ثانیه فراهم شود.

برای نخستین‌ بار، NX پلاگین هیبرید در سال ۲۰۲۲ تولید خواهد شد. مدل 450h+ مشابه راو۴ پرایم، دارای پیشرانه ۲٫۵ لیتر و موتور برقی است تا مجموع قدرت ۳۰۰ اسب بخار و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه فراهم کند. لکسوس NX پلاگین هیبرید می‌تواند مسافت ۵۸ کیلومتر را به حالت تمام الکتریکی طی کند. شارژ باتری‌های این خودرو با برق شهری، ۴٫۵ ساعت و همراه شارژر ویژه، ۲٫۵ ساعت طول می‌کشد.

نسل جدید لکسوس NX تابستان امسال به بازار جهانی عرضه خواهد شد. جزئیات دقیق قیمت این محصول هنوز اعلام نشده استِ اما احتمالا، آستانه قیمت ۳۵ هزار دلار را حفظ خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات