خودروهای برقی ام‌جی مارول و MG 5 برای بازار اروپا و استرالیا معرفی شدند

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
ام‌جی با کارخانه‌های فعال در چین تلاش می‌کند سهم بیشتری از بازار جهانی خودروی الکتریکی داشته باشد. استیشن واگن MG 5 و کراس‌اور مارول R، تمام برقی و مطابق استانداردهای اروپا هستند.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری کارآفرینان ثروتمند چینی در تعدادی از خودروسازان بحران‌زده اروپایی، منجر به افزایش سودآوری و تولید محصولات پرفروش در سطح جهانی شده است. باید اعتراف کرد، موفقیت تجاری و فنی خودروسازی ولوو سوئد بعد از واگذاری بخش اصلی سهام به گروه جیلی چین، بهبود یافت. این شرایط به شکلی متفاوت، برای برند انگلیسی ام‌جی، توسط گروه سایک موتورز چین نیز وجود دارد.

سایک موتورز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های صنعتی و تجاری فعال در صنعت خودروسازی چین شناخته می‌شود. ام‌جی، یکی از برندهای زیرمجموعه سایک محسوب می‌شود که البته، غالب محصولات خود را در چین تولید و عرضه می‌کند. نکته جالب اینکه، بسیاری از امور مرتبط با مهندسی و طراحی خودروهای ام‌جی، هنوز در بریتانیا انجام می‌شود؛ اما تولید قطعات و مونتاژ خودرو، به کارخانه‌های چین منتقل شده است.

استرالیا، مهم‌ترین بازار فروش خارجی برای محصولات ام‌جی محسوب می‌شود. البته عرضه این خودروها در بریتانیا نیز رواج دارد و مردم این کشور متمول اروپایی، کم‌وبیش متقاضی محصولات ام‌جی هستند. طی سال‌های اخیر، آمار فروش خودروهای ام‌جی در استرالیا و نیوزیلند، رشد مداوم داشته و حالا این خودروساز چینی، جزء ۱۰ برند پرفروش اقیانوسیه است. ام‌جی مشابه بسیاری دیگر خودروسازان چین، تمرکزی ویژه بر تولید مدل‌های تمام‌ برقی دارد. جدیدترین محصولات ام‌جی از این دست، مدل استیشن واگن MG 5 و کراس‌اور مارول R هستند.

استیشن واگن برقی ام جی MG 5 wagon

شرکت سازنده ادعا می‌کند MG 5، نخستین استیشن واگن تمام الکتریکی دنیا با استاندارد اروپا و تولید انبوه است. این محصول در واقع نسخه‌ای از دیگر خودرو برقی زیرمجموعه‌ی سایک موتورز چین به نام Roewe Ei5 محسوب می‌شود که سال گذشته رونمایی شد.

مدل استیشن واگن MG 5 الکتریکی، ۴٫۵ متر طول و ۱٫۸ متر عرض دارد. این خودرو در پشت صندلی عقب، ۵۷۸ لیتر فضای بار دارد که پس از خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به ۱۴۵۶ لیتر می‌رسد. پیشرانه استیشن واگن MG 5 برقی، ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو، ۸٫۳ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر با یک شارژ فراهم می‌کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های مدل استیشن واگن MG 5 با شارژر DC در مدت ۳۰ دقیقه تکمیل می‌شوند. این خودرو همچنین می‌تواند ۵۰۰ کیلوگرم بار در صندوق عقب و ۷۵ کیلوگرم روی سقف حمل کند. استیشن واگن برقی MG 5 پاییز امسال در بازار اروپا، به قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار عرضه خواهد شد.

نمای روبرو شاسی بلند برقی ام جی مارول MG Marvel R
شاسی بلند برقی ام جی مارول MG Marvel R
نمای پشت شاسی بلند برقی ام جی مارول MG Marvel R
نمای جانبی شاسی بلند برقی ام جی مارول MG Marvel R
نمای داخلی شاسی بلند برقی ام جی مارول MG Marvel R

دیگر محصول جالب توجه ام‌جی در کلاس شاسی‌بلندهای اندازه متوسط برقی، مارول R نام دارد. پیشرانه این مدل، قوی‌تر از استیشن واگن MG 5 است و قدرت ۲۸۴ اسب‌بخار با گشتاور ۶۶۵ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این کراس‌اور، ۴٫۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که برای محصولی در کلاس خانوادگی، ایدئال است. شعاع حرکتی مارول R با شارژ کامل، حدود ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

ابعاد مارول R با طول نزدیک به ۴٫۷ متر و عرض بدنه‌ی ۱٫۹ متر، مشابه تویوتا راو ۴ است. این خودرو ساخت چین، ۳۵۷ لیتر فضای مفید در صندوق عقب و ۱۵۰ لیتر زیر کاپوت جلو دارد. علاوه بر پنل پشت فرمان دیجیتال، نمایشگر لمسی ۱۲٫۳ اینچ و طراحی خاص داشبورد با کلیدهای لمسی، طراحی داخلی مارول R را شبیه کراس‌اورهای مفهومی و فراتر از خودروهای معمول در بازار چین نشان می‌دهد.

قیمت نهایی کراس‌اور برقی ام‌جی مارول R هنوز اعلام نشده است؛ اما آغاز تولید این محصول، تابستان امسال خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات