نسل جدید تویوتا GR86 معرفی شد

نسل جدید تویوتا GR86 معرفی شد

کوپه اسپرت و اقتصادی ساخت تویوتا و سوبارو برای سال ۲۰۲۲، متحول خواهد شد. این محصول که با نام‌های GR86 و BRZ تولید می‌شود؛ پیشرانه ۲/۴ لیتر تنفس طبیعی خواهد داشت و یک ثانیه سریع‌تر از نسل قبل به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد.

اواخر آبان‌ماه ۱۳۹۹، نسل جدید BRZ معرفی شد. تصاویر این محصول، نمایی کلی از مدل بعدی تویوتا GR86 را نشان می‌داد. این خودروها، تفاوت جزئی در طراحی سپر و چراغ‌ها دارند؛ اما از نمای جانبی و پشت، مشابه هستند.

نسل جدیدGR86 ، چراغ‌های باریک با گوشه‌های خمیده خواهد داشت که از نظر ابعاد و حالت مثلثی، بی‌شباهت به مدل اول نیست. این خودرو، همچنان فاقد جلوپنجره است و از حفره‌ی بزرگ داخل سپر برای مکش هوا استفاده می‌کند. مشابه محصولات مدرن و سوپراسپرت، GR86 جدید هم فاقد مه‌شکن‌های سنتی در طرفین سپر است و حالتی آرواره‌ای دارد تا ضمن هدایت هوا به سمت چرخ‌های جلو، آیرودینامیک و حس تهاجمی خودرو بهبود پیدا کند.

نمای پشت Toyota GR 86 / نسل جدید تویوتا جی آر 86

نمای پشت GR86 ، تفاوت بیشتری با مدل قبلی دارد و کاملا مدرن جلوه می‌کند. سپر عقب با حجم‌دهی چشم‌نواز، بزرگ و عریض است. اگزوزهای دوگانه در طرفین با قاب سیاه‌رنگ پلاستیکی هم، جای‌گذاری هوشمندانه‌ای دارند تا حس اسپرت خودرو تقویت شود. چراغ‌های عقب با شباهت غیرقابل انکار به هوندا /آکورا NSX ، به‌کلی متحول شده‌اند و یک پیوستگی باریک در وسط دارند که هنگام ترمزگیری با رنگ قرمز، روشن خواهد شد.

در کابین، حالتی کلاسیک با نمایی شبیه به خودروهای قدیمی تویوتا و سوبارو وجود دارد که البته مورد پسند علاقه‌مندان مدل‌های اسپرت ژاپنی در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ خواهد بود. کلیدهای فیزیکی هماهنگ با فناوری‌های مدرن GR86 طراحی شده‌اند تا فارغ از دکمه‌های لمسی در خودروهای امروزی، سرعت عمل راننده را افزایش دهند. نمایشگر لمسی ۸ اینچ برای سیستم سرگرمی و پنل تمام دیجیتال ۷ اینچ در پشت فرمان GR86 نصب خواهد شد.

نمای کابین Toyota GR 86 / نسل جدید تویوتا جی آر 86

در نزدیکی دسته‌دنده، کلیدهایی وجود دارد که حالت رانندگی را تغییر می‌دهند. چنانچه، مود پیست (Track) انتخاب شود؛ علاوه‌بر آزادسازی تمام قابلیت‌های فنی GR86 برای بهترین شتاب‌گیری و فرمان‌پذیری، نمایش گرافیکی روی نمایشگرها نیز تغییر خواهد کرد تا اطلاعات مورد نیاز راننده در شرایطی مشابه پیست مسابقه، ارائه شود.

پیشرانه GR86 مشابه سوبارو BRZ است؛ اما کمی قوی‌تر خواهد بود. محصول تویوتا، موتور ۲/۴ لیتر تخت (بوکسر) با قدرت ۲۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر دارد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۶/۳ ثانیه فراهم کند. این زمان، ۱/۱ ثانیه کمتر از نسل قبلی است. مشابه GT86 برای GR86 نیز  سیستم انتقال نیرو به دیفرانیسل عقب، تنها گزینه خواهد بود.

خریدار می‌تواند، دو نوع جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا خودکار برای GR86 سفارش دهد. موتور این خودرو، تا ۷۴۰۰ دوربردقیقه، عملکرد استاندارد دارد و بیشترین گشتاور را از ۳۷۰۰ تا ۷۰۰۰ دوربردقیقه فراهم می‌کند.

وزن خالص GR86، مشابه GT86 و ۱۲۷۰ کیلوگرم خواهد بود؛ اما مدل جدید، از نظر آیرودینامیک و فرمان‌پذیری، عملکرد بهتری خواهد داشت. تویوتا GR86، از مواد سبک‌وزن مثل آلومینیوم در سقف بهره می‌برد تا مرکز ثقل را پایین نگه دارد و ۵۰ درصد استحکام پیچشی (torsional rigidity) بیشتر فراهم کند.

نمای پیشرانه Toyota GR 86 / نسل جدید تویوتا جی آر 86

تویوتا و سوبارو ادعا می‌کنند، محصولات جدید ایمنی بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی خواهند داشت. علاوه‌بر عملکرد بهتر در تست‌های تصادف، مدل مجهز به جعبه‌دنده خودکار، از فناوری آی‌سایت سوبارو استفاده خواهد کرد که نقش مهمی در پیش‌بینی تصادف و احتمال برخورد با عابران دارد. همچنین، سیستم تماس خودکار با مراکز امداد، به‌صورت استاندارد روی GR86 نصب خواهد شد.

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی GR86 منتشر نشده است. نسل جدید سوبارو BRZ، هم‌اکنون با آستانه قیمت ۳۱ هزار دلار پیش‌فروش می‌شود و احتمالا، GR86 نیز قیمت مشابه خواهد داشت.


منبع carscoops motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید