رویترز: خودرو برقی هواوی امسال رونمایی خواهد شد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
رویترز به ‌نقل از چهار منبع آگاه، می‌نویسد هواوی با دو شرکت خودروساز چینی وارد مذاکره شده است و تا پایان سال ۲۰۲۱ پروژه‌ی خودرو برقی را به‌‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رساند.
تبلیغات

اگر پس از دنبال کردن اخبار در هفته‌های اخیر فکر می‌کنید تولید خودروی برقی نیمه خودران اپل ایده‌ای دیوانه‌وار محسوب می‌شود، احتمالا از خواندن این خبر بیش‌ازپیش تعجب‌زده خواهید شد. آن‌طور که موتور وان به ‌نقل از رویترز می‌نویسد، یک شرکت نام‌آشنای دیگر در صنعت فناوری قصد دارد وارد حوزه‌ی خودرو شود. منابعی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، در گفت‌و‌گو با رویترز اعلام کرده‌اند هواوی (Huawei) به ورود به صنعت خودرو نزدیک است و نخستین مدل‌های تولیدی خودروی هواوی تا پایان سال جاری میلادی رونمایی می‌شوند.

رویترز می‌نویسد چهار منبع، اطلاعاتی مستقیم از این ماجرا در دست دارند و اطلاعات اولیه درباره‌ی برنامه‌های هواوی برای ورود به صنعت خودرو را با این رسانه به ‌اشتراک گذاشته‌اند. براساس این گزارش، هواوی با حداقل دو شرکت خودروساز چینی وارد مذاکره شده است تا بتواند ازطریق آن‌ها، خودروهای برقی خود را بسازد.

یکی از شرکت‌هایی که هواوی با آن مذاکره می‌کند، چانگان اتومبیل نام دارد و شرکتی دولتی محسوب می‌شود. چانگان اتومبیل پیش‌تر در طرح سرمایه‌گذاری مشترک با فورد همکاری کرده است و این همکاری همچنان ادامه دارد. در همکاری چانگان اتومبیل و فورد، قرار است خودروی برقی Mustang Mach-E در چین به‌ مرحله‌ی تولید برسد. رویترز ادعا می‌کند هواوی با شرکت بلوپارک که تحت مالکیت گروه بایک قرار دارد نیز مذاکره کرده است (ظاهرا این گروه صنعتی توسط دولت چین حمایت می‌شود). در حال ‌حاضر نمی‌توان هیچ چیز دقیقی درباره‌ی برنامه‌هایی که هواوی در سر می‌پروراند اعلام کرد. 

اما فردی به ‌نمایندگی از هواوی در اطلاعیه‌ای که برای رویترز ارسال کرد، اطلاعات یادشده را رد کرد. این نماینده می‌گوید «هواوی، خودروساز نیست»؛ اما ازطریق ICT (فناوری اطلاعات و ارتباط) تلاش می‌کند به ارائه‌دهنده‌ی محصولات دیجیتال مبتنی‌ بر خودرو تبدیل شود و به شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو امکان بدهد خودروهای بهتری بسازند.

سه نفر از منابع رویترز می‌گویند پروژه‌ی خودروی برقی هواوی تا پایان سال جاری میلادی با خودروهای برقی طراحی داخلی بهره‌برداری می‌شود. براساس شایعه‌های تأییدنشده، خودروهای تولیدی هواوی بخش بازار انبوه را هدف قرار می‌دهند و به‌عنوان خودروهای مقرون‌به‌صرفه‌ی مجهز به باتری در دسترس قرار می‌گیرند. 

دن وانگ، تحلیلگر حوزه‌ی فناوری در مؤسسه‌ی پژوهشی Gavekal Dragonomics، به رویترز می‌گوید تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه هواوی به‌آرامی فعالیت‌های این شرکت چینی را محدود کرده است؛ به ‌همین‌ دلیل منطقی است که هواوی بخواهد برای ادامه دادن حیات خود توجه ویژه‌ای به صنایعی نشان بدهد که کمتر بر تراشه متکی هستند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات