نیمی از خودروهای خریده‌شده استفاده نمی‌شوند

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر صمت با اشاره به تهیه بسته حمایتی صنعت خودرو برای شکست انحصار گفت ۵۰ درصد خودروهای فروخته‌شده گارانتی‌شان باطل شده و صرفا در انبارها نگه‌داری می‌شوند.
تبلیغات

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی‌رضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت معدن و تجارت، در نشست مشترک با قطعه‌سازان خودرو در خراسان‌رضوی، به این موضوع اشاره کرد که سیاست‌های وزارت صمت به‌گونه‌ای است که خودرو از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شود. وی افزود:

در حال تدوین و تهیه بسته حمایتی ویژه صنعت خودرو با محوریت شکست انحصار در این حوزه هستیم. افزایش نقدینگی در سطح جامعه توجه برخی از دلالان و واسطه‌ها را به‌سوی بازار خودرو جلب کرده است که البته این افراد در آینده متضرر خواهند شد.با وجود اجرای طرح‌های مختلف همچون قرعه‌کشی برای عرضه خودرو، باز در همین شرایط نیز حدود ۵۰ درصد خودروهای فروش‌رفته گارانتی‌شان باطل شده و صرفا در برخی انبارها نگه‌داری می‌شوند تا با افزایش کاذب قیمت‌ها به حفظ سرمایه عده‌ای کمک کند.  بسته تهیه‌شده برای حمایت از صنعت خودرو شامل نحوه قیمت‌گذاری، حمایت مالی، تعمیق ساخت داخل، افزایش تولید و به‌صورت ویژه شکست انحصار و رقابتی‌کردن تولیدات خودرویی با کیفیت می‌شود.

رزم‌حسینی به فعالیت بیش از دوهزار شرکت قطعه‌ساز در سطح کشور و بیش از سه‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این صنعت اشاره کرد و گفت:

در صورت ساخت‌ داخل ‌بودن قطعه و رعایت تمام ضوابط استاندارد، حتما جلو واردات مشابه خارجی را خواهیم گرفت. تا پایان سال، دو نوع خودرو تارا و شاهین محصول شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا رونمایی می‌شوند و علاوه‌بر یک نوع موتور رونمایی‌شده، تا پایان امسال موتور دیگری نیز رونمایی و معرفی خواهد شد. همسازی قطعات از دیگر اولویت‌های توسعه این صنعت است که به‌صورت ویژه در دستور‌کار قرار گرفته و در پلتفرم مشترک تولید موتورهای مشابه و قطعات باید در اولویت قرار گیرد.به برکت وجود و تلاش صنعتگران و صادرکنندگان، کشور با وجود همه محدودیت‌های تحریمی سرپا است و بر همین مبنا نظام تصمیم‌گیری در وزارت صنعت، معدن و تجارت با محوریت بخش خصوصی، نگاه کارشناسی نمایندگان محترم مجلس، کمیسیون‌های تخصصی و دولت تنظیم شده است.  توسعه کشور در سایه تقویت بخش خصوصی توانمند محقق می‌شود و با وجود مشکلات، اقدامات لازم برای تسهیل در امور با جدیت در حال پیگیری است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات