پوشاک و تزئینات هیوندای از مواد بازیافتی خودرو معرفی شدند

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای با همکاری برخی برندهای معروف مد، مجموعه‌ای جالب از لباس و جواهرات ساخته‌شده از قطعات بازیافتی خودرو مانند کمربند ایمنی و کیسه‌ی هوا تولید کرده است.
تبلیغات

تعدادی از خودروسازان جهانی لباس می‌فروشند؛ اما گزینه‌ها عمدتا به پیراهن‌هایی با آرم چاپ‌شده این شرکت‌ها محدود می‌شود. هیوندای با معرفی مجموعه‌ی جذاب «Re:Style 2020» خود رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است که مواد حاصل از فرایند تولید و اسقاط خودرو را بازیافت می‌کند و مورد استفاده مجدد قرار می‌دهد. این روش به‌عنوان استفاده مجدد خلاقانه نیز شناخته می‌شود و نمونه‌های زیادی از آن در صنایع مختلف وجود دارد.

مجموعه پوشاک و محصولات تزئینی از قطعات بازیافتی خودرو توسط هیوندای / Hyundai

امسال، هیوندای با تعدادی از برندهای مختلف صنعت مد از جمله آلیگیری، ای.ال.وی دنیم، پابلیک اسکول، پوش‌باتن، ریچارد کوین و روزی آسولین همکاری کرد. هیوندای می‌گوید برندهای یادشده به این علت انتخاب شده‌اند که در یافتن راه‌های پایدارتر برای ایجاد محصولات مورد علاقه هیوندای با این شرکت اشتراک نظر دارند.

به لطف این مشارکت، آلیگیری اقلامی مانند گردنبند، شال گردن و دستبند تولید کرده است که از کمربند ایمنی، شیشه و فوم بازیافتی و همچنین طلا، نقره و مروارید آب شیرین ساخته شده‌اند. به همین ترتیب، برند دنیم لباس بلندی ساخته که ترکیبی از پارچه‌های دورریختنی دنیم با ضایعات چرمی مانده از تولید خودرو است.

ضایعات دورریختی بازیافتی خودرو در صنعت پوشاک و مد توسط هیوندای / Hyundai

پابلیک اسکول و پوش‌باتن از مواد بازیافتی هیوندای جلیقه درست کردند و ریچارد کوین از پارچه‌های بازیافتی کیسه هوای خودرو لباس زیر زنانه تولید کرد. برند روزی آسولین نیز کیف دستی شیکی ساخته که از تارهای کمربند ایمنی، پارچه‌های کفپوش دور ریخته‌شده خودرو در آن استفاده شده است.

پوشاک و لوازم تزئینی یادشده با الهام از خودرو، روز ۱۳ اکتبر در فروشگاه پاپ‌آپ سلفریج لندن و وب‌سایت این شرکت خرده‌فروشی به فروش می‌رسند.

ضایعات دورریختی بازیافتی خودرو در صنعت پوشاک و مد توسط هیوندای / Hyundai به شکل کیف

این مجموعه در صنعت مد مورد توجه همه قرار نخواهد گرفت؛ اما هیوندای می‌گوید مجموعه‌ی حاضر برای برجسته‌سازی این واقعیت ایجاد شده است که کیسه‌های هوا، چرم و شیشه هنگام دور ریختن وسایل نقلیه معمولاً در محل دفن زباله قرار می‌گیرند. هیوندای همچنین گفت  هدف این مجموعه، «تشویق همکاری بین شرکت‌های صنعتی برای حمایت از تفکر و نوآوری جدید در طراحی و سبک زندگی پایدار» است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات