خانه متحرک واریوموبیل مبتنی بر مرسدس بنز آکتروس معرفی شد

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
خانه متحرک فوق‌لوکس شرکت واریوموبیل با نام پرفکت ۱۲۰۰ پلاتینیوم مبتنی بر مرسدس بنز آکتروس و مجهز به تجهیزات زندگی پیشرفته و لوکس با قیمتی حدود ۱ میلیون دلار معرفی شد.
تبلیغات

شرکت آلمانی واریوموبیل (Variomobil) در نمایشگاه کاروان سال گذشته در دوسلدورف، نسل چهارم خانه متحرک فوق‌لوکس پرفکت (Perfect) را با نام پرفکت ۱۰۰۰ مبتنی بر مرسدس بنز آکتروس معرفی کرد. هم‌اکنون این شرکت مدل بزرگ‌تر و پرچم‌دار منحصربه‌فرد پرفکت ۱۲۰۰ پلاتینیوم را رونمایی کرده است که روی شاسی سه‌محوره مرسدس سوار می‌شود. از جمله برجسته‌ترین ویژگی‌های این خانه متحرک چدید می‌توان به فضای زندگی بسیار بزرگی اشاره کرد که توسط سه قسمت کشویی الکتروهیدرولیکی به سمت بیرون گسترش می‌یابد. علاوه بر این امکاناتی مانند سیستم صوتی و روشنایی هوشمند مخصوص کلوپ‌های شبانه، تمام لوازم خانگی و گاراژ بسیار بزرگی برای پارک کردن خودروهای گرندتور قدرتمندی مانند مرسدسAMG GT وجود دارد.

نمای عقب خانه متحرک واریوموبیل پرفکت / variomobil-perfect-motorhome-2 و خودرو زرد قناری مرسدس بنز در حال پارک

پرفکت ۱۲۰۰ پلاتینیوم در حقیقت یکی از مدل‌های نزدیک به خانه متحرک Signature 1200 است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. واریوموبیل به‌عنوان یکی از بهترین سازندگان خانه‌های متحرک در جهان شناخته می‌شود و به همین علت بهترین تجهیزات را در محصولات خود به کار می‌برد و سعی می‌کند دقیقا مطابق سلایق مشتریان پیش برود. طول خانه متحرک پرفکت ۱۲ متر و دارای وزن ناخالص ۲۶ تن است. شاید تصور کنید که مسافرت با این خودرو در جاده‌های کوچک و تنگ شهرها و روستاهای اروپا کمی سخت باشد؛ ولی به‌نظر می‌رسد طراح آلمانی به چنین مسائلی هم نظر دارد.

نسل چهارم سری پرفکت دارای طراحی به‌روزرسانی‌شده و تقویت‌شده ساختار بدنه فشرده از جنس فایبرگلاس و طراحی شیشه جلو پانوراما با فیلتر فرابنفش است. برخی افراد جلوپنجره سری Signature را ترجیح می‌دهند، اما سری جدید پلاتینیوم نیز با طرح رنگ جذاب، خط پنجره بلند ضدآب و ویژگی‌های زاویه‌دار چهره نیز می‌تواند خیلی خوب به‌نظر برسد.

نمای اصلی خانه متحرک واریوموبیل پرفکت / variomobil-perfect-motorhome-2 در کنار منظره آسمان آبی و خودرو مرسدس بنز

برجسته‌ترین بخش نمای بیرونی در این مدل خاص پرفکت، گاراژ بسیار بزرگ سایز XXL در میان تمام گاراژهای واریوموبیل است. همان‌طور که گفته شد خودرو مرسدسAMG GT دودر به‌راحتی می‌تواند در داخل این خانه متحرک پارک شود. بااین‌حال، گاراژ با درنظرگرفتن پورشه ۹۱۱ هم طراحی شده است و البته می‌تواند خودروهای کوچک‌تر مانند مینی کوپر را نیز در خود جای دهد. در گاراژ همچنین لودر کشویی و ایستگاه شارژ دوچرخه برقی به‌صورت اختیاری وجود دارد.

در محیط بیرونی پرفکت ۱۲۰۰ بخش‌های کشویی بزرگی وجود دارد که از هر دو دیوار کناری بیرون می‌آیند. در کل سه بخش کشویی پنوماتیکی شامل اتاق خواب اصلی در قسمت عقب و منطقه نشیمن کشیده با فضایی بزرگ (طوری که می‌توان در آن ژیمناستیک بازی کرد) ساخته شده است. پرفکت ۱۲۰۰ در حالت استاندارد با اتاق نشیمن و آشپزخانه ارائه می‌شود، اما بخش‌های کشویی اصلی به‌صورت اختیاری ارتقا می‌یابند.

نمای داخلی خانه متحرک واریوموبیل پرفکت / variomobil-perfect-motorhome-2 با تجهیزات آشپزخانه و نشیمن

تأثیر گسترش فضای نشیمن بلافاصله با ورود به داخل خانه متحرک پرفکت ۱۲۰۰ احساس می‌شود. راهرویی بزرگ برای قدم زدن راحت دو سرنشین درکنار یکدیگر، مبل را از گوشه غذاخوری جلو و آشپزخانه را از گوشه غذاخوری عقب جدا می‌کند. صندلی‌های برقی مخصوص اتاق نشیمن به‌عنوان صندلی‌های راننده و سرنشینان جلو عمل می‌کنند و هنگام نیاز به اتاق راحتی ۶ نفره، به سمت عقب می‌چرخند. با آویزان کردن نمایشگر تخت ۴۳ اینچی در بالای کابین راننده، سرنشینان خیلی راحت به اتاق تلویزیون دسترسی پیدا می‌کنند.

با دور شدن از بخش عقبی، آشپزخانه آپشنال CubeArt واریوموبیل فضای کافی برای خلاقیت آشپزی ارائه می‌دهد. در این قسمت، اجاق گاز صفحه‌ای القایی دوگانه، سینک ظرفشویی با شیرآلات و طراحی مدرن و مجموعه‌ای از کشوها با دستگیره‌های درخشان و آسان‌بازشو قرار دارد. درست در پشت بلوک اصلی آشپزخانه (در سمت چپ سرآشپز)، یخچال استاندارد ۱۹۵ لیتری Kissmann KT210 قرار گرفته است که در بالای آن فر گاز اختیاری جای می‌گیرد. سایر تجهیزات موجود که به این مدل نمایشی خاص اضافه شده، شامل ماشین ظرفشویی و قهوه‌ساز کشویی می‌شود.

نمای داخل خانه متحرک واریوموبیل پرفکت / variomobil-perfect-motorhome-2 با تختخواب و مبلمان

استفاده از سرویس بهداشتی پرفکت ۱۲۰۰ در طول وعده غذایی تقریبا مانند تجربه حضور در رستوران به‌نظر می‌رسد. حمام و دوش محصور، توالت و سینک ظرفشویی از جمله امکانات این بخش به شمار می‌روند. چند قدم عقب‌تر از حمام، اتاق خواب عقب قرار دارد و بال‌های گسترده آن نقشه‌ای بزرگ با مساحت ۱۰ متر مربع ایجاد می‌کند. سرنشینان از تخت‌خواب ۲۰۰ در ۱۶۵ سانتی‌متری در سمت راست اتاق و مبل راحتی کشویی در زیر پنجره سمت چپ بهره می‌برند. چراغ مطالعه، کمدهای دیواری درکنار تخت‌ها، سیستم روشنایی محیطی در داخل دیوارها، درهای آینه‌دار و کمد لباس با درهای کشویی از جمله سایر امکانات این خانه متحرک به شمار می‌روند. در مجموع فضایی برای خوابیدن چهار نفر در داخل خانه متحرک وجود دارد؛ دو تخت‌خواب در داخل و دو تخت‌خواب کشویی ۱۹۵ در ۱۳۰ سانتی‌متری در بخش بالایی قسمت راننده که باعث می‌شود تا خریداران بتوانند از تمام فضای خانه متحرک پرفکت بهره‌مند شوند. 

برای کار کردن این حجم از تجهیزات و امکانات، سیستم‌ها و تاسیسات داخلی قدرتمندی لازم است و امکانات استاندارد شامل سیستم باتری ۱۷۰ آمپرساعتی، دیگ بخار آب دیزل / بخاری کابین ۱۷۰۰۰ واتی، مخزن آب شیرین ۵۰۰ لیتری و مرکز فرمان LCD می‌شود. سیستم روشنایی پلاتینیوم توسط ریزپردازنده کنترل شده ‌و شامل الگوهای مختلف نورپردازی و قابلیت‌های صرفه‌جویی انرژی همراه‌با عملکرد حافظه است.

افزونه‌ها و به‌روزرسانی‌های موجود در این خانه متحرک شامل باتری‌های لیتیومی ویکترون، شارژ خورشیدی، گزینه‌های ژنراتور پشتیبان، سیستم تهویه مطبوع، مرکز فرمان با صفحه لمسی LED و ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن می‌شود. خریداران همچنین می‌توانند ازطریق انتخاب مجموعه کامل چندرسانه‌ای شامل تلویزیون، سیستم صوتی بوز، اتصال 4G با Wi-Fi داخلی و تلویزیون اپل، به سرگرمی‌های بیشتری دسترسی داشته باشند.

خانه متحرک پرفکت ۱۲۰۰ مبتنی بر مرسدس بنز آکتروس ۲۴۵۳ از پیشرانه استاندارد ۱۰/۷ لیتری ۶ سیلندر توربو دیزل با قدرت ۴۲۲ اسب‌بخار بهره می‌برد و پیشرانه ۱۲/۸ لیتری (آکتروس ۲۵۵۳) با قدرت ۵۲۳ اسب‌بخار نیز به‌صورت آپشن عرضه می‌شود. آکتروس دارای سیستم تعلیق بادی است و ۱۲ چرخ بین سه محور آن تقسیم می‌شود. قابلیت فرمان خودکار محورها، مانورپذیری این خانه متحرک را بهبود می‌بخشد.

نمای داخل خانه متحرک واریوموبیل پرفکت / variomobil-perfect-motorhome-2 با مبلمان و راهرو و نشیمن

خانه متحرک پرفکت ۱۲۰۰ از مخزن دیزل ۳۹۰ لیتری آکتروس و مخزن کمکی ۱۶۰ لیتری زیر بدنه با سوئیچ اضطراری برای رانندگی و راه‌اندازی تجهیزات دیزلی داخلی استفاده می‌کند.

نسل جدید پرفکت ۱۲۰۰ پلاتینیوم با قیمت ۸۸۱،۰۲۰ یورو (تقریبا ۱،۰۴۲،۴۵۰ دلار آمریکا) عرضه می‌شود و مدل به نمایش درآمده در نمایشگاه کاروان امسال به اندازه کافی آپشن و گزینه برای ارتقا دارد که قیمت آن را به بیش از ۱،۴۵۰،۰۰۰ یورو (۱/۷ میلیون دلار) می‌رساند. 

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات