جزئیات جدیدی از خودروی الکتریکی لوسید ایر منتشر شد

یک‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سازنده ادعا می‌کند، ظرفیت باتری لوسید ایر را برای حرکت تا شعاع ۸۳۲ کیلومتر آماده کرده است. این خودرو، قدرت ۱۰۰۰ اسب‌بخار و سرعت‌گیر صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۵ ثانیه خواهد داشت.
تبلیغات

پس از آنکه اخیرا لوسید موتورز اعلام کرد که ظرفیت باتری دوربرد سدان لوکس و الکتریکی ایر (Air) را از ۱۳۰ کیلووات ساعت، کاهش داده ولی موفق شده است تا ظرفیت پیمایش پیش‌بینی‌شده‌ی ۸۳۲ کیلومتر (۵۱۷ مایل) را فراهم کند. لوسید موتورز هم‌اکنون این ظرفیت باتری جدید را به‌همراه برخی جزئیات تازه درباره‌ی پلتفرم ایر منتشر کرده است که کارآیی تغییرات جدید را در پیشرانه خودرو برقی و حتی فضای داخل کابین نشان می‌دهد.

پلتفرم خودروی الکتریکی و سدان لوکس لوسید ایر / Lucid Air electric luxury sedan

 ظرفیت رسمی باتری خودروی الکتریکی لوسید ایر ۱۱۳ کیلووات ساعت است. این پکیج نیروی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن دو موتور برقی را تأمین می‌کند در مجموع تا ۱،۰۰۰ اسب‌بخار قدرت و زمان ۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت کمتر از ۲/۵ ثانیه را دراختیار قرار می‌دهد. این سیستم محرکه در اسکیت‌برد با نام پلتفرم پیشرفته برقی لوسید (LEAP) بسته‌بندی می‌شود تا فضای داخل کابین را به حداکثر برساند.

لوسید موتورز می‌گوید که به لطف پلتفرم جدید، حجم کلی محفظه بار ایر به ۷۳۹ لیتر افزایش می‌یابد. این خودرو همچنین بزرگ‌ترین فضای صندوق جلو را با ۲۷۰ لیتر دراختیار قرار می‌دهد، که بیش از دو برابر حجم ۱۳۵ لیتری فورد موستانگ مک-ای است. با تفریق ارقام، درمی‌یابیم که حجم صندوق عقب به ظرفیت قابل‌ملاحظه‌ی ۴۵۸ لیتر و معادل صندوق دوج چلنجر می‌رسد. از همان آغاز نیز لوسید ایر نوید فضای بار بزرگی را داده بود.

نمای جانبی خودروی الکتریکی و سدان لوکس لوسید ایر / Lucid Air electric luxury sedan

پیتر راولینسون، مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری شرکت لوسید موتورز در این زمینه گفت:

دستیابی به ظرفیت پیمایش بیشتر با افزودن تدریجی باتری‌های بیشتر بسیار آسان است، اما به‌دست آوردن شعاع حرکتی بیشتر با این شیوه باعث افزایش وزن و هزینه و کاهش فضای داخل کابین می‌شود. لوسید ایر ضمن کاهش اندازه باتری ازطریق فناوری داخلی خود به محدوده درخورتوجهی برای ظرفیت پیمایش خود رسیده که درنتیجه باعث دستیابی به موفقیت در راندمان کلی خودروی برقی می‌شود.

همان‌طور که قبلا نیز گفته‌ایم، اطلاعات جالبی درباره لوسید ایر وجود دارد که شامل لیدار اختصاصی ساخت لوسید، بیشینه ظرفیت شارژ بیش از ۳۰۰ کیلووات و قابلیت‌های اتصال خودرو به شبکه می‌شود. ما مشتاقانه منتظر رسیدن ۹ سپتامبر هستیم تا لوسید به‌طور رسمی خودروی برقی ایر را به‌همراه جزئیات کامل آن به ما نمایش دهد. 

نمای داخل کابین و داشبورد و فرمان خودروی الکتریکی و سدان لوکس لوسید ایر / Lucid Air electric luxury sedan

راولینسون افزود:

با پیگیری رویکرد «برد هوشمند»، لوسید موتورز نه‌تنها قادر خواهد بود سدان برقی ایر را با ظرفیت پیمایش بی‌سابقه عرضه کند، بلکه می‌تواند مدل‌های آینده را به گونه‌ای ارائه دهد که از پکیج‌های باتری نسبتا کوچک‌تر با ظرفیت پیمایش رقابتی برخوردار باشند و درنتیجه هزینه، وزن و فضای بار آن‌ها کاهش یابد. دستیابی لوسید به موفقیت تنها چند درصد نیست؛ ما درباره پیشرفت چشم‌گیر صحبت می‌کنیم که من در تاریخ ۹ سپتامبر به آن خواهم پرداخت. این یک پیشرفت واقعی و چیزی است که من را برای آینده و نقش لوسید در پیشبرد فناوری خودروی برقی و حمل‌ونقل پایدار بیش از هر چیزی به هیجان می‌آورد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات