تمایل پژو سیتروئن برای خرید یا ادغام جگوار لندرور

سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود بی‌رغبتی تاتا موتورز به فروش جگوار لندرور، مدیرعامل گروه پژو سیتروئن از تمایل خودروساز فرانسوی برای ادغام یا خرید این شرکت خبر داد.
تبلیغات

کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه پژو سیتروئن (PSA) به‌تازگی اعلام کرد که علاقه‌مند به ادغام یا خرید جگوار لندرور است. تاوارس گفت:

برای گروه پژو سیتروئن خیلی خوب است که برند تجاری لوکس داشته باشد و شرکت ما می‌خواهد از تمام فرصت‌ها استفاده کند. البته هنوز صحبتی با تاتا موتورز (مالک جگوار لندرور) در این زمینه نشده است.
Jaguar Land Rover / جگوار لندرور

مدیرعامل پژو سیتروئن به‌طور علنی از قابلیت این گروه برای افزایش تعداد برندهای لوکس خود صحبت می‌کند. گروه فرانسوی هم‌اکنون مالکیت برند دی‌اس (DS) را در اختیار دارد، اما به نظر می‌رسد به این حدود قانع نمی‌شود. مهم‌ترین امر برای این شرکت، خلق ارزش افزوده است و قصد دارد از هر طریقی به هدف خود دست یابد. آن‌طور که تاوارس می‌گوید، پژو سیتروئن اکنون در مرحله دوم برنامه‌های استراتژیک خود قرار دارد؛ خودروساز فرانسوی قصد دارد در دومین مرحله روی گسترش حضور در بازارهای جهانی و همچنین معرفی خودروهای الکتریکی بیشتر تمرکز کند.

خودروی الکتریکی / electric car

ادغام جگوار لندرور با گروه PSA می‌تواند برای هر دو خودروساز سودمند باشد؛ اما این ادغام مخصوصاً می‌تواند برای جگوار لندرور خوب باشد که هم‌اکنون با کاهش فروش و زیان مالی بزرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند. تاوارس با اشاره به موفقیت پژو سیتروئن در تغییر روند حرکت اوپل (Opel) نشان داد که می‌تواند همان کار را با جگوار لندرور نیز انجام دهد. 

بااین‌حال سخنگوی تاتا موتورز با تکذیب شایعات گفت:

جگوار لندرور برای فروش نیست و هیچ شکی نیست که تاتا موتورز قصد ندارد سهام خود را در جگوار لندرور کاهش دهد یا خود را از آن محروم کند. 
جگوار

طی سال‌های اخیر این دومین باری است که ما مطالبی درباره علاقه‌ی پژو سیتروئن به خرید یا ادغام یکی دیگر از خودروسازان بزرگ جهانی می‌شنویم. پیش از این گزارش‌هایی درباره تمایل خودروساز فرانسوی به مذاکره با فیات کرایسلر برای ایجاد گروه بزرگ خودروسازی منتشر شده بود که البته هیچ‌گاه به حقیقت نپیوست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات