فناوری جدید جگوار لندرور برای کشتن باکتر‌های داخل خودرو

دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
شرکت جگوار-لندرور فناوری جدیدی را معرفی کرده که در آن خودرو به کشتن باکتر‌های موجود در داخل خودرو می‌پردازد.
تبلیغات

خودروها برای بسیاری به‌عنوان وسیله‌ای برای حمل‌و‌نقل شناخته می‌شوند؛ اما شرکت جگوار لندرور عقیده دارد که خودروها می‌توانند به‌عنوان وسیله‌ای برای مقابله با بیماری‌ها هم استفاده شوند. بزرگ‌ترین خودروساز بریتانیا به‌دنبال ارائه فناوری‌ای است که از منتشر شدن بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. این شرکت از یک فناوری فرابنفش استفاده خواهد کرد که بیش از ۷۰ سال در زمینه‌های مختلف پزشکی از جمله مایع ضدعفونی‌کننده، فیلتر هوا و استریل استفاده شده است. جگوار لندرور قصد دارد با بهره‌گیری از این فناوری از منتشر شدن باکتری‌های پاتوژن در کابین جلوگیری کند.

فناوری جگوار لندرور

پادزهر پاتوژن تولیدی توسط سیستم تهویه هوا وارد کابین می‌شود و علاوه‌براین هوای تمیز را هم وارد کابین می‌کند. دکتر استیو ایلی، مدیر بخش پزشکی جگوار لندرور می‌گوید:

رانندگان خودرو به‌صورت میانگین بیش از ۳۰۰ ساعت در سال را پشت فرمان می‌گذرانند. این یک موقعیت مناسب برای استفاده بهتر از خودرو به‌وسیله مدیریت پیشگیرانه سلامتی است. بهره‌گیری از مقیاس‌های فردی که جزئی از مراحل تحقیقات ما است این اجازه را می‌دهد تا نه‌تنها کیفیت زندگی را برای مشتریانمان افزایش دهیم، بلکه در این موقعیت با کاهش انتشار پاتوژن، جمعیت کلی را از درگیری با بیماری‌های مختلف دور نگه می‌دارد. با افزایش اشتراک‌گذاری فناوری بین ما و سایرین، می‌توان امید بیشتری برای به‌کار‌گیری این سیستم جدید داشت.
فناوری جگوار لندرور

جگوار لندرور به‌تازگی عملیات پیاده‌سازی فناوری ازبین‌بردن پاتوژن را ازطریق سیستم تهویه هوا آغاز کرده است. سیستم تهویه هوای فعلی جگوار لندرور با استفاده از سیستم یون‌سازی با ولتاژ بالا، تریلیون‌ها یون با سایز نانو تولید می‌کند که با مولکول‌های هوا ترکیب می‌شوند. این سیستم پاتوژن‌ها را از بین می‌برد و با ایجاد ذره‌های بزرگتری که از مولکول‌های هوا جدا می‌شوند هوای تمیزی را به‌وجود می‌آورند. این یون‌ها به‌عنوان مولکول‌های معطر هم عمل می‌کنند. به‌گفته دکتر ایلی:

در ماه‌های سرد سال بیماری‌ها راحت‌تر منتشر می‌شوند و این قوت قلبی است که بدانید لااقل در خودرویتان پاتوژن‌های مضر از بین می‌روند. جگوار لندرور عقیده دارد که استفاده از فناوری ماورای بنفش می‌تواند پخش ۴ میکروب اصلی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.
Jaguar Land Rover / جگوار لندرور

دکتر هلموت مونش، مدیرعامل سازمان تحقیقات آنزیمی می‌گوید:

افزایش باکتری‌های اصلی و ویروس‌های آلر‌ژی‌زا یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که ما امروز با آن رو‌به‌رو هستیم. سرمایه‌گذاری در بحث ایمنی‌شناسی برای اطمینان از رشد سیستم ایمنی در رقابت به میکروارگانسیم‌ها ضروری است. رشد این بیماری‌ها اکنون نسبت به دارو‌ها سرعت بیشتری دارد. این ضروری است که بتوانیم از روش‌های نو‌آورانه برای مقابله با پاتوژن‌های موجود در محیط زیست خود استفاده کنیم و این مسئله اهمیت تحقیقات را نیز نشان می‌دهد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات