برنامه‌های جگوار لندرور برای جلوگیری از زیان مالی

یک‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
در پی مشکلات جگوار لندرور به علت کاهش فروش در در چین و اثرات برگزیت، این شرکت تزریق سرمایه یک میلیارد دلاری برای توسعه خودروی برقی را در دستور کار قرار داد.
تبلیغات

جگوار لندروور چند روز بعد از انتشار اخباری درباره زیان مالی بزرگ، اکنون اعلام کرد که طی ۱۴ ماه آینده تزریق سرمایه یک میلیارد دلاری برای بهبود وضعیت خود انجام می‌دهد. تزریق پول نقد به این شرکت اجازه می‌دهد که با رشد سهام همراه شود و در طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کند؛ زیرا ثابت شده است که این بخش رشد چشمگیری در آینده خواهد داشت و قیمت آن‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد. به گزارش اتوموتیو نیوز اروپا، جگوار لندرور همچنین می‌تواند دارایی‌های اجاره‌ای خود را به فروش برساند و به سایر منابع تأمین مالی بانکی روی بیاورد. 

بن برگ‌بائر، مدیر مالی جگوار لندرور گفت:

وضعیت بازار اکنون به‌طور کلی کمتر از حد مطلوب است و اوراق قرضه ما زیر قیمت معامله می‌شود، که عملکرد مالی اخیر ما را نشان می‌دهد. ما همیشه می‌گفتیم که بازار وام را ارزیابی کرده و زمانی‌که شرایط بازار مطلوب‌تر باشد، وام‌های خود را بازپرداخت می‌کنیم. 
Jaguar Land Rover / جگوار  لندرور

هفته گذشته جگوار لندرور، زیان ۴.۳۸ میلیارد دلاری را تجربه کرد، که به‌دلیل کاهش ۳۵ درصدی فروش در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو رخ می‌دهد. این شرکت همچنین قصد دارد طی یک برنامه تحول، روند کاهش حدود ۱۰ درصدی نیروی کار خود را معادل ۴۵۰۰ شغل کلید بزند. طبق گفته‌ی مسئولان تاتا موتورز، جگوار لندرور هنوز تسهیلات اعتباری استفاده‌نشده‌ای معادل ۲.۴۵ میلیارد دلار و ۳.۲ میلیارد دلار سرمایه نقدی در اختیار دارد. 

توانایی جگوار لندرور برای بهبود وضعیت در بازار خودرو چین برای تغییر آن بسیار مهم است؛ اما این شرکت نمی‌داند چه زمانی فروش در این کشور دوباره به روزهای اوج باز خواهد گشت. شبکه فروشندگان جگوار لندرور در چین ناکارآمد به نظر می‌رسد و تنها ۱۸ درصد از نمایشگاه‌های فروش خودرو آن در شهرهای بزرگ مانند پکن و شانگهای قرار دارند. برای کمک به حل این مشکل، نمایندگی‌های فروش در چین باید تحویل محصولات خود را خیلی زود انجام دهند و روی برند تجاری و بازاریابی بیشتر کار کنند. 

جگوار

درکنار وضعیت فروش خودرو در چین، توافق برگزیت نیز یکی دیگر از مشکلات کنونی جگوار لندرور به شمار می‌رود. شرکت مدیریت سرمایه سلطنتی لندن به‌دلیل خطرات ناشی از برگزیت خدماتی به جگوار لندرور ارائه نمی‌کند؛ زیرا این شرکت در صورت اجرایی شدن برگزیت توانایی حفظ سرمایه و دسترسی به بازارهای مالی را ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات