خودروسازان، پاسخگوی تعهد به تولید و استاندارد محصولات نیستند

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پاسخگو نبودن خودروسازان داخلی از نظر تعهد به مشتری و رعایت استانداردها، وابستگی کامل این صنعت به خارج را، تایید کرد.
تبلیغات

صنعت خودروی کشور این روزها بسیار پرکار و خبرساز شده است؛ با توجه به افزایش قیمت دلار و کمبود قطعات خودرو، تصمیماتی مبنی بر افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی در ماه گذشته گرفته شد. این مسئله واکنش بسیاری از دست‌اندرکاران و کارشناسان بخش خودرو را برانگیخت. در این میان برخی معتقدند که راهکاری برای پاسخگو کردن خودروسازان داخلی به قانون، در نظر گرفته نشده است.

بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس

عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در خصوص سامان‌دهی بازار خودرو گفت:

قوانین موجود به صورت تمام قد در حمایت از خودروسازان است؛ بدون این که راهکاری برای پاسخگو بودن‌ آن‌ها در نظر گرفته شده باشد.
مجلس شورای اسلامی

بهرام پارسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره عدم نظارت درست در پیش فروش خودرو گفت:

خودرو چه تولید داخل باشد یا از خارج وارد کشور شود، ما در خدمات پس از فروش و ایمنی خودرو قانون مشخصی نداریم. عدم وجود نظارت دقیق باعث شده بازار خودروسازی که در انحصار تولیدکنندگان داخلی است، به سمت و سویی برود که خودرو را به آن میزانی که متقاضی دارد، عرضه نکنند که همین امر باعث تورم می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود:

 خودروسازان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند؛ بسیاری از افراد به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند باید سال گذشته خودرویشان را تحویل می‌گرفتند، اما هنوز به دست‌شان نرسیده است. یا عده‌ای دیگر اعلام می‌کنند، در خدمات پس از فروش مشکلات عدیده‌ای وجود دارد.
پراید

بهرام پارسایی درخصوص خرید وسیع پیش فروش خودروی پراید از سوی مردم، آن هم در وضعیت کنونی اقتصادی کشور گفت:

نگرانی مردم  از این است که تحریم‌ها شروع شود و به این خودروها دسترسی نداشته باشند. هیچ خودروی ما صددرصد داخلی نیست و ما وابستگی کامل به خارج داریم و بیش‌تر این محصولات مونتاژ هستند؛ همین خودروی پراید، دارای ۲۰ درصد قطعات وارداتی است.

پارسایی تاکید کرد:

عدم توانایی خودروسازان در پاسخگویی مردم، بستگی به میزان تقاضا دارد و انحصاری که در بازار خودروسازی داخلی به وجود آمده، موجب بروز مشکلاتی شده است. اگر این انحصار نبود و واردات خودرو و قطعات هم آزاد بود و این فضای انحصاری می‌شکست، قطعا شاهد چنین تقاضایی نبودیم.
ایران خودرو سایپا Saipa IKCO

بهرام پارسایی با اشاره به طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو به مدت ۶ ماه گفت:

امیدوارم رأیی که نمایندگان به عدم مسکوت ماندن این طرح داده‌اند و فرصت یک ماهه‌ای که به کمیسون صنایع و معادن داده شده است، به نتیجه برسد و ما شاهد سامان‌دهی بازار خودرو باشیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات