لوئیس همیلتون، قهرمان جهان چهار دوره از مسابقات فرمول یک، کلکسیونی ارزشمند از ۱۵ خودروی خواستنی دارد که علاوه بر ایجاد لذت رانندگی، این خودروها نقش سرمایهگذاری بلندمدت هم دارند. رانندهی ۳۳ سالهی بریتانیایی در مصاحبه با مجلهی ساندی تایمز (Sunday Times) گفت:
همیلتون اشاره میکند که رانندگی را دوست دارد ولی از نشستن پشت فرمان بیش از دو ساعت متنفر است. باتوجه به داشتن سه خودروی مرسدس میباخ S600، مرسدس GL63 و کادیلاک اسکالید، همیلتون همیشه هم نیازی به رانندگی در خارج از پیست ندارد و میتواند از فضای دلنشین عقب این خودروها لذت ببرد. کلکسیون همیلتون خودروهای ارزشمند دیگری، مثل دو دستگاه شلبی کبری، فورد موستانگ (با تلفظ صحیح انگلیسی ماستنگ)، فراری 599SA اپرتا، دو دستگاه فراری لافراری، مکلارن P1 و یک مدل سفارشی از پاگانی زوندا 760 را هم شامل میشود. درواقع همیلتون اشاره میکند که این ۸ دستگاه خودرو در کلاس ویژه برای او قرار دارند و در منزل شخصی واقع در موناکو و گاراژ اجارهای در لسآنجلس نگهداری میشوند. نکتهی جالب، نظر شخصی همیلتون در مورد خودروهای کلکسیونی خود است؛ او در مورد فراری 599SA اپرتا میگوید:
دو دستگاه لافراری قرمز و سفید رنگ همیلتون، ارزشی حدود ۲ میلیون پوند و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند دارند. همیلتون در این مورد گفت:
همیلتون دو دستگاه شلبی کبرا 427 مدلهای ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ دارد. مدل ۱۹۶۶ برای او جایگاه ویژهای دارد، چرا که یک ماه پس از خریداری این مدل، کرول شلبی از دنیا رفت. نظر رانندهی تیم فرمول یک مرسدسبنز در مورد موستانگ نیز جالب است:
موستانگ GT500 تنها خودرویی نیست که همیلتون نظر جنجالی نسبت به آن دارد. او در مورد پاگانی زوندا میگوید:
همیلتون تا جای ممکن تلاش میکند که کارکرد خودروهای خود را پایین نگهدارد. او بههمین دلیل در لسآنجلس یک راننده با کامیون مخصوص حمل خودرو استخدام کرده است تا در هر زمان ممکن پس از خستهشدن از رانندگی، با یک تماس خودرو را به گاراژ بازگرداند. همیلتون امیدوار است که بهزودی مرسدس کلاسیک 300SL، مرسدس AMG پروژه یک و شاید فراری 250GT کالیفرنیا اسپایدر را هم به کلکسیون خود اضافه کند. برخلاف بیشتر رانندههای فرمول یک که پس از بازنشستگی در این سری از مسابقات، به رقابتهای استقامتی و ۲۴ ساعته لمانز روی میآورند، همیلتون فرمول یک را خانهی اول و آخر خود میداند.
نظرات