مدیرعامل سوبارو به دلیل رسوایی آلایندگی محصولات، برکنار شد

مدیرعامل سوبارو به دلیل رسوایی آلایندگی محصولات، برکنار شد

بر اساس گزارش جدید، تعداد خودروهای سوبارو که اطلاعات مصرف سوخت و انتشار آلایندگی آن‌ها دستکاری شده بود، تقریبا دو برابر مقدار قبلی برآورد می‌شود.

یاسویوکی یوشیناگا، رئیس و مدیر عامل شرکت سوبارو که قرار بود در جلسه با سهامداران این شرکت در اول تیرماه شرکت کند، جای خود را به فرد دیگری خواهد سپرد. تصمیم سوبارو پس از آن صورت می‌گیرد که کارمندان این شرکت اعلام کردند تعداد خودروهای معیوب به دو برابر میزان کنونی می‌رسد. اطلاعات مصرف سوخت این خودروها در طی مراحل نهایی بازرسی فنی در خط تولید، توسط برخی کارشناسان بسیار کمتر از داده‌های واقعی ثبت می‌شد. بر اساس گزارش Nikkei Asian Review، تامومی ناکامورا که در حال حاضر سمت معاون اجرایی سوبارو را بر عهده دارد، به‌عنوان رئیس و مدیرعامل جایگزین یوشیناگا خواهد شد. یوشیناگا نیز حقوق نمایندگی هیئت مدیره خود را از دست خواهد داد و به یک عضو بدون عنوان نمایندگی هیئت مدیره تبدیل می‌شود.

در فروردین امسال سوبارو گزارش داد که این شرکت داده‌های مصرف سوخت و میزان آلایندگی ۹۰۳ خودرو را به‌اشتباه ثبت کرده است. کشف ۹۲۷ خودروی معیوب دیگر و رسیدن به مجموع ۱۵۵۱ دستگاه، منجر به کنار گذاشته شدن یوشیناگا از سمت خود شد.

Subaru / سوبارو

این رسوایی در حالی رخ داد که بازرسان سوبارو در کارخانه گونما (Gunma) به استفاده از روش‌های نامناسب برای اندازه‌گیری میزان انتشار آلایندگی و داده‌های مصرف سوخت خودروهای تولیدی پی بردند. عواملی مانند سرعت و میزان رطوبت داخلی تحت استانداردها و راهبردهای دولت ژاپن قرار نمی‌گیرند؛ با این حال، بازرسان سوبارو داده‌های به‌دست‌آمده را معتبر ثبت کردند. این بازرسان همچنین داده‌های مربوط به تعدادی از وسایل نقلیه خاص - هم اطلاعات خوب و هم اطلاعات بد - را به‌منظور جلوگیری از سوالات مدیران در مورد اختلاف داده‌ها تغییر داده‌اند.

سوبارو اواخر سال گذشته اذعان کرد که از بازرسان غیر مجاز و بدون گواهینامه برای انجام بازرسی نهایی خودروها استفاده کرده است. به همین دلیل این شرکت اعلام کرد که ممکن است داده‌های مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی برخی از مدل‌های موجود در بازار صحیح نباشند. ظاهرا استفاده از کارشناسان غیر مجاز برای انجام بازرسی نهایی محصولات، طی بیش از ۳۰ سال برقرار بوده است. مدت کوتاهی بلافاصله پس از پذیرفتن استفاده از بازرسان بدون صلاحیت، این خودروساز ژاپنی اقرار کرد که ممکن است اطلاعات مربوط به انتشار آلایندگی و مصرف سوخت محصولات سوبارو نادرست باشند. 

کیچی ایشی وزیر زیرساخت‌‌، حمل‌ونقل و گردشگری ژاپن در این مورد به Nikkei Asian Review گفت:

ما هیچ گزینه دیگری پیش رو نداریم جز این‌که موضع سوبارو را در مورد تقلب و رسوایی دستکاری داده‌های مصرف سوخت بررسی کنیم؛ این کار بسیار تأسف‌انگیز است.

این شرکت اطلاعات مربوط به ۶۵۳۰ دستگاه خودرو را که از دسامبر ۲۰۱۲ مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، بررسی کرده است. با این حال سوبارو نمی‌تواند داده‌ها مربوط به خودروهای تولیدی قبل از نوامبر ۲۰۱۲ را بررسی کند؛ زیرا این اطلاعات در دسترس نیست و نمی‌توان صحت یا نادرستی آن‌ها را تأیید کرد.

 

منبع motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید