مدیران نیسان که پیش از این سال ۲۰۲۰ را آغاز ورود فناوری خودران خود به بازار اعلام کرده بودند، در حال حاضر، آزمایش این فناوری، موسوم به پروپایلوت (ProPILOT) را در جادههای عمومی ژاپن، پشت سر میگذارند.
با استفاده از فناوری پروپایلوت، کنترل خودرو بصورت کاملا خودران خواهد بود که البته در مدلهای فعلی نیسان، این فناوری بصورت نیمه خودران وجود دارد. به عنوان مثال، در تیر ماه سال گذشته بود که خبر عرضهی اولین خودروی ژاپنی مجهز به فناوری خودران، مدل مینیورن سرنا (Serena)، با قابلیتهای پروپایلوت در کنترل فرمان، ترمز و گاز در بزرگراه منتشر شد. در ادامهی گسترش این فناوری، مقامات نیسان هفته گذشته از ورود فناوری پروپایلوت به پرفروشترین مدل شرکت، ایکستریل (روگ: Rogue) خبر دادند.
حالا جدیدترین محصول نیسان که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شد، با استفاده از هوش مصنوعی و دادههای جمعآوری شده توسط ۱۲ سونار، ۱۲ دوربین، رادارهای با امواج ۹ میلیمتری، ۶ اسکنر لیزری و یک نقشه با وضوح و کیفیت بالا، کار میکند. با استفاده از این تجهیزات، سدان Q50 اینفینیتی مورد آزمایش، قابلیت کنترل و هدایت خودران در بزرگراهها و جادههای شهری را خواهد داشت و با انتخاب مسیر مقصد توسط سرنشین، خودرو بدون دخالت راننده، کاملا بطور خودران به مقصد مشخص شده خواهد رسید.
تاکامو آسامی، معاون ارشد نیسان در بخش تحقیق و مهندسی پیشرفته گفت:
نظرات