شاسی‌ بلند روسی UAZ به ایران بازمی‌گردد

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت خودروساز روسی، موسوم به UAZ، با ورود به ایران تولید خودروهای شاسی‌بلند بیابانی خود را در کشورمان آغاز می‌کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، کمپانی خودروسازی Ulyanovsky Avtomobilny Zavod که در دنیا با نام UAZ شناخته می‌شود، اعلام کرده است که قصد دارد تولید خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ UAZ Patriot را در ایران آغاز کند. 

شرکت UAZ که در زمینه‌ی تولید خودروهای شاسی‌بلند، اتوبوس و کامیون فعالیت دارد، در نظر دارد واحد مونتاژ خود را تا سال ۲۰۱۸ در مصر، ویتنام و کشورمان راه‌اندازی کند. طبق اعلام UAZ، واحد مونتاژ UAZ در ویتنام طی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

اما توافق‌های لازم به همراه امضاء قراردادهای مرتبط با ورود این خودروساز روسی به ایران، در زمان برگزاری نمایشگاه خودروی ایران ۲۰۱۷ که ماه فوریه در تهران برگزار شد، صورت گرفتند. 

به گفته‌ی آندری دوروفیف، مدیر فروش واحد صادرات UAZ، قرار است واحد مونتاژ این کمپانی با همکاری یک شرکت ایرانی با نام توان‌خودرو راه‌اندازی شود؛ این واحد سه مدل باری، پیکاپ و پتریوت کمپانی مورد بحث را مونتاژ خواهد کرد. دوروفیف در رابطه با راه‌اندازی واحد مونتاژ UAZ در ایران، به خبرگزاری اسپوتنیک می‌گوید:

«UAZ پیش از آغاز تولید، در ابتدا لازم است ظرفیت بازار ایران و تقاضا برای محصولات  خود را ارزیابی کند. صنعت خودروی ایران توسعه‌یافته است و دولت با مالیات‌های سنگینی که برای واردات در نظر گرفته است، از آن حمایت می‌کند؛ بنابراین به‌منظور داشتن حجم فروش قابل توجه، لازم است خودروها در ایران تولید شوند. اما برای درک نیازهای مشتریان ایرانی، در ابتدا باید خودروهایی که پیش از این تولید شده‌اند، در اختیار آن‌ها قرار گیرد. این شرکت به همراه توزیع‌کنندگان خود، پس از دریافت مجوزهای مورد نیاز آماده‌ی آغاز چنین روندی است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات