نیسان: فناوری خودران ۱۷ تریلیون یورو به اقتصاد اروپا کمک می‌کند

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی بخش اروپایی شرکت نیسان اعلام کرد استفاده از خودروهای خودران، تأثیر مهمی بر آینده‌ی اقتصاد اروپا خواهد داشت.
تبلیغات

مطالعات مفهومی‌ که توسط نمایندگی اروپایی نیسان آغاز شده، نشان‌دهنده‌ی تأثیر قابل‌توجه‌ خودروهای خودران در اقتصاد آینده است.

این گزارش که «آزادسازی جاده‌ها: شکل بخشیدن به آینده‌ی خودروهای خودران» نام دارد و توسط جامعه‌ی خصوصی تألیف شده است، می‌گوید:

در دهه‌ی آینده، خودروهای خودران در حدود ۰.۱۵ درصد به نرخ رشد سالیانه‌ی قاره‌ی اروپا می‌افزایند. بر اساس این گزارش، تا سال ۲۰۵۰ این نوع خودروها ۱۷ تریلیون یورو به اقتصاد اروپا کمک خواهند کرد.

پاول ویلکوکس، مدیرکل بخش اروپایی شرکت نیسان می‌گوید: «این گزارش اشاره می‌کند که ما در میانه‌ی انقلاب اجتماعی و اقتصادی هستیم. فناوری خودران، نه‌تنها بر صنایع خودروسازی اثر اساسی دارد، بلکه بر اقتصاد و شرایط اجتماعی قاره‌ی اروپا نیز اثرگذار است و باید در همه‌ی سطوح دولت مورد پیگیری قرار گیرد.»

در کنار این گزارش، مطالعه‌ی گسترده‌ای از ۶۰۰۰ بزرگ‌سال در ۶ کشور اروپایی صورت گرفت تا نظر آن‌ها را در رابطه با میزان مفید بودن خودروهای خودران ارزیابی کند.

طبق این مطالعه، ۵۸ درصد افراد باور دارند بهبود فرآیند جابجایی، یکی از مزایای مهم این فناوری است. علاوه بر این، بخش عمده‌ای معتقدند این فناوری، کاهش تصادفات ناشی از خطاهای انسانی را به دنبال دارد. برخلاف این باورهای خوش‌بینانه، تنها ۲۳ درصد از آن‌هایی که قصد خرید خودروی جدید در ۵ سال آتی دارند، به خرید خودروهای خودران فکر می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات