بی ام و X7 به رقابت با بنتلی بنتایاگا و رنج روور می‌رود

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌و به‌زودی مدل شاسی‌بلند X7 را برای رقابت با رنج‌ روور و بنتلی بنتایاگا راهی بازار می‌کند.
تبلیغات

تا دو سال آینده، بی‌ام‌و خودروی شاسی‌بلند بزرگ X7 را به محصولات خود اضافه خواهد کرد. X7 تنها یک اس یو وی معمولی نخواهد بود، بلکه این مدل به‌عنوان پرچم‌دار سری X محصولات بی‌ام‌و به خط تولید خواهد رفت و این خودروساز باواریایی را به بازار جدیدی وارد خواهد کرد. این شاسی‌بلند لوکس و باکیفیت، هم‌رده‌ی دو خودروی رنج روور و بنتلی بنتایاگا خواهد بود که هم‌اکنون از مهم‌ترین بازیگران در بازار شاسی‌بلندهای لوکس و گران‌قیمت هستند. 

بی‌ام‌و برای موفقیت مدل X7، از حداکثر پتانسیل این خودرو استفاده خواهد کرد و به همین دلیل عرضه‌ی این خودرو در بازار، در دو نسخه انجام خواهد شد. نسخه‌ی پایه یک مدل هفت‌نفره است و نسخه‌ی فوق لوکس بالاتر، یک مدل چهارنفره. بی‌ام‌و X7 به‌طور هم‌زمان با نخستین خودروی شاسی‌بلند رولزرویس تولید می‌شود؛ اما این دو خودرو از یک پلتفرم مشترک استفاده نمی‌کنند.

مدل هفت‌نفره‌ی X7 بر اساس پلتفرم خودروی لموزین سری ۷ ساخته خواهد شد که این مدل به‌عنوان پرچم‌دار خودروهای سواری بی‌ام‌و شناخته می‌شود. قطعات فنی این دو خودرو مشابه هستند و در مدل‌های دیفرانسیل عقب و یا چهارچرخ محرک تولید می‌شوند.

در زیر کاپوت X7 از پیشرانه‌‌های ۶ سیلندر، هشت سیلندر و هیبریدی استفاده خواهد شد؛ البته احتمال عرضه‌ی مدل ۱۲ سیلندر نیز وجود دارد. همچنین منابعی از وجود برنامه‌هایی برای تولید مدل X7 M خبر داده‌اند؛ البته این مورد هنوز به‌طور رسمی تائید نشده است.

پیشرانه‌های X7 با پیشرانه‌های شش سیلندر، هشت سیلندر و هیبریدی مدل سری ۷ یکی خواهند بود و در صورتی که مدل ۱۲ سیلندر به تولید برسد، پیشرانه‌ی آن نیز با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۷۶۰ یکسان خواهد بود. بنا به گزارش‌های رسیده، بی‌ام‌و سالانه ۴۵ هزار دستگاه از مدل X7 را در کارخانه‌ی خود در اسپارتانبورگ تولید خواهد کرد.

بی‌ام‌و اعلام کرده است مدل فوق لوکس X7، قیمتی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار و پایین‌تر از ۲۰۰ هزار دلار خواهد داشت تا قیمت آن نیز تقریبا هم‌رده با رقبایش در این کلاس باشد. 

فروش X7 در بازار ایالات متحده، از اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات