فولکس واگن از مدل مفهومی خود موسوم به I.D. رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
فولکس­‌واگن دو روز قبل از آغاز نمایشگاه خودروی پاریس 2016 از یک مدل­‌ تمام الکتریکی‌ پرده‌­برداری کرد.
تبلیغات

کمپانی فولکس­‌واگن در حال برنامه­‌ریزی برای معرفی یک مدل مفهومی جدید در نمایشگاه پاریس 2016 است، مدلی که از آن به عنوان اولین نمونه از نسل بعدی خودروهای الکتریکی این کمپانی یاد شده است.

با این حال، این کمپانی خودروسازی روز چهارشنبه، پیش نمایش این مدل را ارائه کرد. این خودرو که I.D. نام دارد (احتمالا از دو حرف اول عبارت Intelligent Drive، به معنی خودروی هوشمند اقتباس شده است) یک هاچ­بک با اندازه­‌ای مشابه گلف است.

فولکس‌واگن I.D.

در حال حاضر، فولکس‌­واگن تعدادی خودروی الکتریکی به­‌فروش می­‌رساند که از جمله­‌ی آن­‌ها می­‌توان به خودروی گلف الکتریکی، که در آمریکا هم به­‌فروش می­‌رسد، اشاره کرد. نسل بعدی خودروهای الکتریکی این شرکت بر روی پلت­فرمی اختصاصی به نام MEB ساخته می­‌شود. این پلت­فرم که در مدل مفهومی Budd-e نیز به‌­کار گرفته شده است، در ژانویه‌­ی ۲۰۱۶ و در جریان نمایشگاه CES معرفی شد.

در این پلت­فرم باتری­‌ها در کف خودرو جاسازی شده­‌اند و یک یا دو موتور الکتریکی بر روی یک یا هر دو اکسل خودرو قرار می­‌گیرد. فولکس‌­واگن اعلام کرده است که مدل I.D. از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۷ اسب بخار بهره می‌­برد. شعاع حرکتی این خودرو چیزی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود و باتری آن تنها در عرض ۱۵ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ می­‌شود.

فولکس‌واگن MEB

با افشای فریبکاری در میزان آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس‌­واگن، این کمپانی سعی دارد تا با تمرکز بر خودروهای الکتریکی تصویر مخدوش شده‌­ی خود را بهبود بخشد. این شرکت خودروسازی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تعداد سی خودروی الکتریکی را به بازار عرضه کند. انتظار می‌­رود که حداقل پنج عدد از این خودروها هاچ­‌بک­‌هایی بر پایه­‌ی I.D. باشند و در کنار مدل معمولی گلف به بازار عرضه شوند. همچنین، یک مینی‌­ون که بر اساس مدل مفهومی Budd-e طراحی می‌­شود به بازار عرضه خواهد شد و بیست‌­وچهار مدل باقی‌مانده شامل سدان‌­ها، مدل‌­های اسپرت و شاسی بلند خواهد بود.

اولین مدل از این ناوگان سی‌­تایی نسخه­‌ی به تولید انبوه رسیده­‌ی I.D. خواهد بود که طبق برنامه­‌ریزی‌­ها سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

در نمایشگاه خودروی پاریس امسال شاهد معرفی خودروهای الکتریکی بسیاری خواهیم بود. کمپانی اسمارت از نسخه­‌های الکتریکی مدل­‌های کنونی‌­اش رونمایی خواهد کرد، مرسدس بنز اولین مدل از ناوگان خودروهای الکتریکی نسل آینده­‌اش را معرفی می­‌کند، اپل مدل Ampera-e را که در اصل همان شورلت بولت EV است عرضه می­‌کند و انتظار می­‌رود تا کمپانی ژاپنی GLM از نسخه­‌ی الکتریکی مدل Savage Rivale Roadyacht GTS رونمایی کند.

فردا، هم‌زمان با بازشدن درهای نمایشگاه بر روی رسانه‌­ها، جزئیات بیشتری از مدل I.D. منتشر خواهد شد.

فولکس‌واگن I.D.
فولکس‌واگن I.D.
فولکس‌واگن I.D.
فولکس‌واگن I.D.
فولکس‌واگن I.D.
فولکس‌واگن I.D.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات