میزان رضایتمندی مشتریان از روند فروش خودرو در سال ۹۴ اعلام شد

میزان رضایتمندی مشتریان از روند فروش خودرو در سال ۹۴ اعلام شد

میزان رضایتمندی مشتریان از روند فروش خودرو در سال ۹۴ و دلایل عدم رضایتشان توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد اعلام شد. در این رتبه‌بندی ایران خودرو رده‌ی نهم و سایپا رده‌ی پانزدهم را از میان ۱۷ شرکت خودروساز ایرانی کسب کردند. همراه زومیت باشید.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میزان رضایتمندی مشتریان خودروسازان ایرانی از فرآیند فروش خودرو در سال ۱۳۹۴ را اعلام کرد.

بر این اساس آلفاموتور وارد کننده خودروهای آلفارومئو با کسب ۷۳۸ امتیاز جایگاه اول، پرشیا موتور واردکننده‌ی BMW با ۷۲۲ جایگاه دوم و آرین موتور پویا واردکننده میتسوبیشی با ۶۶۵ امتیاز جایگاه سوم را کسب کرده‌اند. این امتیازها از مجموع ۱۰۰۰ امتیاز محاسبه شده است.

در این رتبه‌بندی که نظر ۲۵۶٬۱۶۶ نفر از خریداران خودرو در سال ۹۴ در آن دریافت شده است، ایران خودرو رده‌ی نهم و سایپا رده‌ی پانزدهم را از میان ۱۷ شرکت خودروساز ایرانی کسب کردند.

جایگاهخودروسازمیزان رضایت (از ۱۰۰۰)سهم از بازار(درصد)
۱آلفاموتور۷۳۸کمتر از ۰.۱
۲پرشیاموتور۷۲۲کمتر از ۰.۱
۳آرین موتور پویا۶۶۵کمتر از ۰.۱
۴ستاره ایران۵۷۸کمتر از ۰.۱
۵کرمان موتور۶۹۲۲.۱
۶آسان موتور۶۷۱۰.۴
۷خودروسازی مدیران۶۷۰۵.۶
۸مدیا موتورز۶۶۵۰.۲
۹ایران خودرو۶۴۳۴۵.۹
۱۰اطلس خودرو۶۲۰۰.۶
۱۱ایرتویا۶۱۴۰.۲
۱۲خودروسازی راین۶۰۹۰.۴
۱۳بهمن موتور۵۹۸۲.۱
۱۴نگین خودرو۵۹۸۰.۳
۱۵سایپا۵۹۵۳۴.۳
۱۶پارس خودرو۵۸۳۶.۳
۱۷دیار خودرو۴۳۹۰.۲

همچنین مشتریان دلایلی را جهت نارضایتی و انتقاد خود از خودروسازن بیان کرده‌اند. این موارد عبارتند از:

  • عدم تحویل لوازم جانبی خودرو
  • تأخیر در تحویل خودرو
  • عدم وجود ضبط در خودرو
  • ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل
  • تأخیر در تحویل پلاک و مدرک خودرو
منبع isqi

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید