جنجال جهانی در خصوص رسوایی های مصرف سوخت

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رسوایی دیزل فولکس واگن جرقه‌ای بود که روابط میان خودروسازان و موسسات مختلف را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است. در حال حاضر جنجال بزرگی در سطح جهانی به پا شده و موسسات و خودروسازهای زیادی به اقامه‌ی دعوا در برابر یکدیگر پرداخته‌اند. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

رسوایی خودرو‌های دیزلی و مصرف بیش از حد آن‌‌ها مشکلات زیادی برای این خودروساز ایجاد کرده است. اما یکی دیگر از پس‌لرزه‌های تقلب یکی‌ از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان، تیره شدن روابط موسسات دولتی با خودروسازان است که این موضوع منجر به بررسی دقیق‌تر خودروها شده است. در همین راستا نیز پرونده‌های گسترده‌ای در اقصی نقاط جهان در خصوص مصرف نامتعارف خودرو‌‌های مرسدس بنز، میتسوبیشی و نیسان باز شده است. این در حالی است که پرونده‌ی فولکس واگن هنوز در جریان است و این خودروساز موفق به جلب نظر دولت‌ها و سازمان‌های مربوطه نشده است.

پیش‌تر اخباری مبنی بر شکایت سازمان محیط زیست ایالات متحده از جنرال موتورز در خصوص مصرف بیش از حد مدل‌های دیزلی شورولت کروز منتشر شده بود. اما این تنها جنجال موجود در صنعت خودروسازی نیست. دولتمردان نروژ جدید‌ترین شاکی فولکس واگن هستند؛ اما این پرونده ممکن است برای فولکس واگن گران تمام شود. دولت نروژ در خصوص مصرف بیش از حد خودروهای دیزلی فولکس واگن تقاضای غرامت ۱۰ میلیارد دلاری کرده است؛ این شکایت توسط سازمان سلامت نروژ مطرح شده است. 

در کشور کره‌ی جنوبی یکی از مدیران فولکس واگن به اتهام دستکاری عمدی نتایج آزمایش‌های آلایندگی و شکستن قانون محیط زیست این کشور، دستگیر شده است. فولکس واگن در صدد واردات تعداد زیادی خودرو به این کشور بود که ظاهرا با دستکاری اسناد و نتایج تست‌های آلایندگی موفق به انجام این امر شده است.

هم‌چنین باید به شکایت نیسان از دولت کره‌ی جنوبی اشاره کرد؛ این شکایت زمانی مطرح شد که دولتمردان کره‌ی جنوبی موفق به اثبات ادعای خود مبنی بر تقلب نیسان قشقایی دیزلی در تست‌های آلایندگی نشدند. یکی از مسئولان نیسان در این خصوص گفت که ما از اتهام وارد شده از سوی دولت کره‌ی جنوبی ناراحت هستیم و حقوق خود را در این خصوص پیگیری می‌کنیم.

موارد بالا تنها بخشی از جنجال‌های به وجود آمده در خصوص تست‌های آلایندگی در سرتاسر جهان است. پیش‌تر نیز میتسوبیشی به تقلب در تست‌های آلایندگی متهم شد و در همین راستا جریمه‌های سنگینی نیز پرداخت کرد. اخیرا نیز شایعاتی مبنی بر تقلب بزرگ‌ترین خودروساز ایتالیا، فیات، در تست‌های آلایندگی منتشر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات